Пређи на главни садржај

Đurđanović: Sve će biti spremno za prve letove Wizz Air-a

ilustracija (foto: iho.hu)
Gostujući u jutarnjem programu TV Zona Plus, direktor aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Đurđanović istakao je da će aerodrom spremno dočekati prve letove Wizz Air-a i da bi trebalo da kroz niški vazdušnu luku prođe 70.000 putnika na kraju godine.

- Ako preračunamo po 150 putnika u proseku u  jednom avionu to je negde 70.000 putnika na godišnjem nivou. Ako je najveći broj putnika koji je prošao niškom vazdušnom lukom bio 36.000, Vi možete zamisliti koliko je to povećanje. Mi očekujemo da i ostale avio-kompanije, makar čarter letovi, utpopune broj putnika koji bi dostigao 100.000 putnika u narednoj godini, mi bi smo sa tim bili zadovoljni.-ističe Đurđanović

Kako je rekao direktor Đurđanović u toku su radovi na kozmetičkim prepravkama koji će omogućiti veći komfort putnika na aerodromu.

- Što se tiče prihvata i otpreme aviona, Aerodrom Niš je sada spreman za prihvat i otpremu aviona. Mi sada radimo one sitnije kozmetičke prepravke da ugodimo našim putnicima, a to je recimo od dolaska na aerodrom da mogu da parkiraju svoj automobil, uveli smo novi razglas na aerodromu, promenili smo kompletan kompjuterski sistem, sada ćemo promeniti video nadzor, zatim imamo kupovinu novih stolica, imaćemo izgradnju novog odlazećeg gejta, tako da komfort putnika bude drastično povećan i da oni imaju zadovoljstvo što putuju sa našeg niškog aerodroma.-kaže prvi čovek niške vazdušne luke

Kako aerodrom ne bi morao da plaća penale zbog kašnjenja oko prihvata i otpreme aviona, u toku je jedno mesečno utreniravanje radnika upravo na avionima Wizz Air-a na aerodromu Beograd, napominje direktor niškog aerodroma. Govoreći o nedavno potpisanom ugovoru o zemaljskom opsluživanju sa Air Serbia-om, direktor Aerodroma Niš ističe da će eventualna njihova odluka o direktnim letovima sa našeg aerodroma isključivo zavisiti od menadžmenta nacionalnog avioprevoznika.

- To je klasičan ugovor o zemaljskom opsluživanju gde smo mi definisali one operacije što aerodrom mora da pruži Air Serbia-i u slučaju kada bi leteli. Da bi oni leteli sa niškog aerodroma zahtevaju određene operacije koje mora da izvrši aerodrom i da li ih ima. Time se utvrđuje da mi to možemo uraditi Air Serbia-i, zadovoljiti njihove potrebe i oni su potpisali takav ugovor. Da li će leteti zavisi od same avio-kompanije i njihovih menadžera koji bi trebalo da vide da li je njima to isplativo ili ne. Iz ugovora se vidi da oni potenciraju avione ATR, koje primaju do 66 putnika, ti avioni su pogodni za letove do Beograda, Sarajeva, Beča. Tako da smatramo da ako imaju želje i volje da su to linije koje bi preferirala Air Serbia-a. Mi očekujemo da i oni lete iz Niša, jer nevidimo razloga da naša nacionalna avio-kompanija ne leti sa svog drugog međunarodnog aerodroma. Mi nemamo više međunarodnih aerodroma, to su Niš i Beograd dva sertifikovana međunarodna aerodroma, tako da putnici iz Niša preko Beograda mogu da ostvare konekciju sa ostalim letovima iz celog sveta. Da li će doći do letova, od nas ne zavisi, zavisi od Air Serbia-e. -kaže Đurđanović 

Direktor niškog aerodroma se nada da će dolaskom low cost kompanija na najpovoljni aerodrom u regionu,  Niš imati značajno mesto kod putnika i iz ostalih krajeva Srbije i regiona (Sofija, Skoplje, Priština).
Kada je reč o nekim novim linija kao što je bilo reči da će Wizz Air leteti do Nemačke, direktor Đurđanović očekuje da će do toga doći, samo što će to zavisiti od odluke avio-kompanije.

- Mi očekujemo te linije do Nemačke. Kada pogledamo njihove linije iz Skoplja i Sofije i iz Beograda, vidimo da takvih linija ima dosta najviše iz Sofije, očekujem makar dva leta do Nemačke, a to je Memingem, pomoćni aerodrom u Minhenu. Da li će nas Wizz Air iznenaditi ili ne, to ne znam, moguće je da nas iznenadi zato što ima dosta naših ljudi rade u Nemačkoj, naročito u Austriji. Mi potenciramo Beč, međutim Wizz Air ne leti za Beč, tako da očekujemo da će neka druga avio-kompanija leteti do Beča. - kaže v.d. direktora niškog aerodroma

Pregovori sa Ryanair-om

Đurđanović je rekao da su nedavno boravili u Dablinu gde su razgovarili sa predstvanicima Ryanair-a, gde je aerodrom predstavio svoju ponudu u vidu najniže cene aerodromskih usluga koja predstavlja neki vid subvencije za svaki njihov let, a da li će doći do neke bliže saradnje treba sačekati.

-Ryanair je najveća low cost kompanija na svetu i ona nas je pozvala, mi smo bili u Dablin na razgovore. Izneli smo im naše viđenje našeg aerodroma, šta možemo da im ponudimo. Ta avio-kompanija uglavnom leti u Zapadnoj Evropi tako da je Istočna Evropa manje zainteresovana za to tržište, ali Niš je nešto interesantan, pa sada da li će leteti videćemo. Sve te low cost kompanije uglavnom traže velike subvencije, dotacije kako države tako lokalnih samouprava i od samog aerodroma. Naša subvencija je niska cena, mi smo to njima rekli, da je na taj način subvencionisan svaki njihov let. Da li će do toga doći ne, ne znamo, ali od momenta pregovora do realizacije protekne uglavnom najmanje godinu dana. - kaže Vladica Đurđanović

Opširnije i o ostalim zainteresovanim  avio-kompanija, organizaciji kargo letova kao i sudbini restorana na aerodromu, pogledajte u video prilogu.



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Коментари

  1. Znaci ima nade za Ryanair, pa mozda cak i Bec Air Serbije! Cekamo!

    ОдговориИзбриши
  2. svkog dana za bec sa juga srbije odlazi desetak autobusa,vecina putnika bi radije putovalo avionom iz nisa,kome smeta da i gradjani sa juga srbije dobiju pravo na udoban prevoz do beca,

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac