PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

субота, 31. јануар 2015.

Mihajlović: Niški aerodrom može i mora da radi

Niški aerodrom može i mora da radi (foto: Aerodrom Niš)
Ministarka gradjevine, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović gostujući na Niškoj Televiziji, govoreći o razvoju ovog dela Srbije i dolasku novih investitora, istakla je razvoj saobraćajne infrastrukture kao veoma važan segment razvoja ovog dela Srbije i da ozivljavanje niškog aerodroma može privući nove investitore.
,,Ono što je za Niš jako dobro, a to je što smo obezbedili da niški aerodrom počne da fukcioniše. Za ovaj deo Srbije, za ovaj koridor, gde ćemo imati koridor X, železnicu, gde ćemo imati jedan aerodrom, nemoguće da ovaj deo Srbije onda neće imati veći priliv investitora zato što njima treba zato što njima treba saobraćajna infrastruktura. Mislim da bez energetske i saobraćajne infrastrukture teško možemo da pričamo o nekom velikom napretku."-rekla je ministarka Mihajlović
Ministarka Mihajlović istakla je da je aerodrom Niš u mnogo boljem položaju u odnosu na ostale male aerodrome u Srbiji, neračunajuci Beograd kao veliki aerodrom.
,,Niški aerodrom je već sada u potpuno drugoj poziciji u odnosu na sve druge male aerodrome. Ovde ne računam "Nikolu Teslu" kao jedan veliki aerodrom, ali u odnosu na sve druge aerodroma kojih ima preko 10 u Srbiji, niški aerodrom ima nešto što nijedan od njih nema. Dakle, niški aerodrom ima jedan komercijalni ugovor, niški aerodrom ima odredjenu opremu koju do sad nije imao, da može da se koristi i zimi i leti, bez obzira kakve su vremenske okolnosti." - rekla je ministarka Mihajlović
Govoreći o daljem razvoju niškog aerodroma, ministarka Mihajlović je istakla da će aerodrom biti deo preduzeća "Aerodromi Srbije", ali da i bez obzira na tu odluku aerodrom može i mora da radi.
,,Niški aerodrom će biti deo aerodroma Srbije u toku ove godine, ali bez obzira na to i kad god bila ta odluka, niški aerodrom može da radi i mora da radi. Sa te strane aerodrom Beograd redobno održava odredjene sastanke sa niškim aerodromom i prosto ta saradnja mora da se nastavi." - izjavila je ministarka Zorana Mihajlović za NTV


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / Niška Televizija

петак, 30. јануар 2015.

Wizz Air od 29.juna startuje iz Niša za Bazel

Raniji start za Bazel (foto: flickr.com)
Madjarska niskotarifna aviokompanija Wizz Air iz Niša uvodi još jedan dodatni let na liniji za Bazel od 29.juna. To će značiti da se sa ovom linijom startuje nešto ranije umesto od 3.jula kao što je ranije najavljeno.

Na prošlonedeljnoj konferenciji za novinare upravo na naše pitanje, da li Wizz Air eventualno planira da počne nešto ranije sa letovima za Bazel, izvršni potpredsednik Wizz Air-a, Džon Stinvenson rekao je da ukoliko dodje do eventualnog pomeranja, to će biti upravo ponedeljak odnosno 29.jun.
Kartu  za ovaj dan već sada možete kupiti preko sajta Wizz Air-a. Početna cena karte iz Niša iznosi 2899dinara.

Wizz Air je takodje promenio i red letenja za ovu destinaciju. Umesto jutarnjeg polaska uveden je popodnevni polazak iz Bazela(16:30h) odnosno polazak iz Niša(19:05h). Za Bazel će se leteti 2x nedeljno: ponedeljkom i petkom.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

среда, 28. јануар 2015.

Djurdjanović: Očekujemo organizovanje letnjih čartera

ilustracija (foto arhiva)
U izjavi za RTV Belle Amie v.d. direktora aerodroma Niš, Vladica Djurdjanović rekao je da očekuje da će se turističke agencije zainteresovati za letnju sezonu i organizovati čartere ka poznatim letovalištima u Turskoj i Grčkoj.
,,Očekujemo da naše turističke agencije, kao i odredjeni avioprevoznici iskoriste jeftine usluge na niškom aerodrom i podignu čartere za poznate turističke destinacije, u Turskoj, Grčkoj i slično."-rekao je Djurdjanović
Govoreći o čarter letovima za RTV Belle Amie, direktor TON-a je rekao da Niš ima malo turoperatera, i da ih u Beogradu ima najviše. On očekuje da će ti veliki turoperatire uspostaviti odredjene čartere iz Niša. Ruski turoperateri su krenuli da rade čartere do Niša, i rekao je da očekuje da će ih biti i u narednom periodu. Dok je direktor RRA JUG, Bojan Avramović istakao da je jeftinije iz Niša podići čarter i dovesti putnike iz Beograda, nego to raditi u Beogradu.
,,Jeftinije je podići čarter iz Niša i dovesti putnike iz Beograda, nego to raditi u Beogradu. Smanjuje Vam cenu aranžmana, povećava vam prodaju Vašeg aranžmana ukoliko imate turističku agenciju, jer Vam je napred-nazad u Beogradu 50 do 60evra samo aerodromska taksa. Još ako letite noću, pa to je duplo. Za klasične destinacije, gde ljudi lete na Krit, Kipar, Zakintos, Tursku , niški aerodrom će biti mnogo primamljiviji za turističke agencije nego beogradski." - rekao je Avramović nedavno za TV Zonu Plus
Freebird Airlines 2013.godine na aerodromu Niš (foto arhiva)

Poslednji čarter letovi u letnjoj sezoni bili su organizovani još 2013.godine kada je turistička agencija "1A Travel" u saradnji sa čarter kompanijom Freebird Airlines, vodila turiste u Antaliju. Iako su čarteri bili planirani od strane iste agencije i za prošlu godinu, usled elementarnih nepogoda koji su zadesile Srbiju isti taj čarter je otkazan.




Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

уторак, 27. јануар 2015.

Do kraja godine letovi i ka Nemačkoj

Wizz Air uskoro poleće iz Niša (foto: elijasz.blogspot.com)
Ono što smo poslednjih dana mogli čuti od zvaničnika grada, a to je da ce Wizz Air do kraja godine uspostaviti i letove ka Nemačkoj. I Džon Stivenson, izvršni potpredsednik Wizz Air-a,  na prošlonedeljnoj konferenicije za medije rekao da se za sada ne planiraju nove destinacije, ali nije isključena mogućnost da do kraja 2015. u red letenja uđe i neki grad u Nemačkoj.

Direktor TON-a, Uroš Parlić rekao je gostujući na RTV Belle Amie da u narednom periodu treba očekivati i treću destinaciju Minhen odnosno Memingem.
-,,Ono što je bilo bitno ima i jedna treća linija koja je u startu bila u priči, kao potenijalno dobro tržište, to je Minhen odnosno pored Minhena, Memingem. Ja sam juče baš pitao ljude iz Wizz Air-a, zašto su se izmedju Malme-a i Memingema prvo odlučili za Malme, rečeno mi je da oni imaju svoju vrlo dobru obradu podataka odnosno broj poseta sajtu Wizz Air-a na temu letova iz Niša, gde su oni statistički utvrdili da se mnogo više ljudi interesuje iz Skandinavije." - ističe Uroš Parlić
Nedavno gostujući na TV Zona Plus direktor RRA JUG, Bojan Avramović takodje potvrdio da će sledeća destinacija biti Nemačka. Opširnije pogledajte ovde.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

понедељак, 26. јануар 2015.

Destinacija Malme

Na konferenciji za novinare održanoj pre nekoliko dana predstavljena je nova direktna avio linija sa niškog aerodroma, Malme. To je druga destinacija redovnog avio saobracaja koju uvodi niskotarifna avio kompanija Wizzair čiji će avioni saobraćati na relaciji Niš-Malme od 25.juna i to 3x nedeljno, svakog utorka, četvrtka i subote avionima tipa A320 sa 180 putničkih sedišta te Vam ovom prilikom predstavljamo osnovne podatke o destinaciji Malme.

Malme baš kao i Niš je treći po veličini grad u Švedskoj. Nalazi se na krajnjem jugu zemlje, na obali moreuza Eresunda. Sa suprotne strane moreuza nalazi se glavni grad Danske, Kopenhagen. Malme se prostire na površini od 335, 14 m2, a u njemu živi oko 287 000 stanovnika. Malme je veoma razvijen grad, i popularna turistička destinacija.

Photo: Wikipedia
Na području Malmea preovladavaju okeanska i umerena klima. Klima je u odnosu na druge delove Švedske relativno blaga, zbog snažnog uticaja Golfske struje. Tokom leta dan ima oko 16 sunčanih sati, a tokom zime oko 8 sati sunca. Leta su umereno topla, a zime umereno hladne.

Na području današnjeg Malmea nalazilo se naselje još tokom dvanaestog veka. Ono je tada nosilo naziv Trijangeln. Grad je počeo da se razvija tokom četrnaestog veka, najviše zahvaljujući ribolovu. Najstariji podaci o statusu grada potiču iz 1353. godine. Tokom petnaestog veka Malme je bio jedan od najvećih švedskih gradova, a u njemu je tada živelo oko 5 000 stanovnika. Zbog velikih potresa tokom sedamnaestog veka razvoj grada počeo je da stagnira. Oporavak Malmea započeo je početkom sledećeg veka, i nije se više prekidao. Industrijalizacija je dovela do brzog rasta grada tokom devetnaestog veka, a broj stanovnika se taad popeo na gotovo 60 000 stanovnika. Ovaj broj je neprestano rastao ,pa u Malmeu danas živi gotovo 300 000 ljudi.

Photo by: Design-hub

Malme je veoma popularna turistička destinacija, sa brojnim znamenitostima.

Turističke atrakcije u Malmeu su :

- Stortorget je trg , i jedna od omiljenih atrakcija za sve turiste. Gradski centar okružen je starim gradom, a ovde se može videti statua kralja Karla X. Izgrađen je 1536. godine, i uskoro je postao najveći gradski trg u Skandinaviji.

- Lila Torg je mesto zabave. Ovo je centar noćnog života u Malmeu, a takođe je ispunjen sa velikim brojem restorana. Lila torg je okružen građevinama iz perioda od 1600 – 1800. godine, a tu se nalaze i razne prodavnice sa zanatskim proizvodima i hranom. Neki od najboljih noćnih klubova smešteno je upravo ovde.

- Sankt Petrikyrkan ( Crkva Svetog Petra )je gotička crkva iz četrnaestog veka, i najstarija je zgrada u Malmeu. Atraktivna je zbog kasnogotičkih slika na zidovima i svodovima u kapeli, propovedaonici iz 1599. godine, kao i velikog baroknog oltara.

- Malmöhus Slott je bio dvorac dansog kralja Kristijana III, i ovo je jedan od najočuvanijih renesansnih dvoraca u Skandinaviji. Izgrađen je između 1536. i 1542. godine. Danas se u njemu nalazi nekoliko muzeja, od kojih se posebno ističu Pomorski muzej i Muzej umetnosti.

- Opera je jedna od najvećih operskih kuća u Skandinaviji. Zgrada u kojoj se nalaze opera i muzički teatar izgrađena je u periodu od 1933. do 1944. godine. Ovo je jedna od najvećih operskih dvorana sa kapacitetom od 1508 sedišta. Dvorana ima oblik amfiteatra, a jedna od atrakcija jesu čuvene mermerne stepenice. Opera se preporučuje za sve posetioce Malmea.

- Gradska kuća je još jedna od popularnih atrakcija Malmea. Izgrađena je 1546. godine, ali je tokom devetnaestog veka pretrpela velike promene. Ovde se nalazi i veoma popularan restoran Rådhuskällaren, sjajan za uživanje u najboljim domaćim kulinarskim specijalitetima.

-Folkets park je poznati zabavni park, koji od aprila do septembra nudi nezaboravno uživanje. Ovde se nalazi nekolko životinja, igrališta, deo za vožnju, kao i buvljak. Idealno je mesto za celu porodicu.

- Turning Torso je toranj izgrađen 2005. godine, i najviša je građevina u Skandinaviji. Zgrada je visoka gotovo 200 metara, a atraktivna je zbog veoma zanimljivog izgleda. Izvija se za devedeset stepeni, i dominira menju gradskom arhitekturom. Sa tornja se pruža veličanstven pogled, a vidljiv je čak i gavni grad Danske, Kopenhagen.

- Ribersborg je plaža smeštena u blizini zapadne gradske luke. Ovo je oko 2 km duga peščana plaža. Tokom leta ovde se okuplja veliki broj ljudi, pa plaža stoga nosi nadimak „ Švedska rivijera “. Ovde se nalaze park, nudistički bazen, kao i sauna na drva izgrađena krajem devetnaestog veka.

Most izmedju Malmea i Kopenhagena dugacak je 8km 

Malme je grad kulture i nezaboravne zabave. Ovo je grad ispunjen borjnim kulturno – istorijskim znemenitostima, ali i restoranima sa najukusnijom švedskom i internacionalnomkuhinjom, kafićima za opuštanje od dugih šetnji, i noćnim klubovima u kojima provod traje do ranih jutarnjih sati. Malme je savršena destinacija za sjajno uživanje, i stoga se preporučuje za sve koji žele da dožive predivno putovanje.

Ukoliko se odlučite da letite do Niša iz Malmea, ovo je tabela udaljenosti Malmea od gradova u okruženju:

Malme-Kopenhagen 29km,
Malme - Lund 19km,
Malme-Trelleborg 32km,
Malme-Hässleholm 64km,
Malme-Helsingborg 65km,
Malme-Odense 197 km,


Kupite svoju kartu na vreme:
www.wizzair.com

Za više informacija o gradu, posetite web sajt
Turisticke organizacije grada Malme
www.malmotown.com


Tekst: A.Dj.
Fly from Niš Team


субота, 24. јануар 2015.

Parlić: Verujem da će Wizz Air sledeće godine otvoriti svoju bazu


Gostujući na RTV Belle Amie, direktor Turističke Organizacije Niš, Uroš Parlić istakao da je uspostavljenje letova Wizz Air-a iz Niša veoma značajno za dalji razvoj turizma i da je ovo prvi put da grad ne subvencioniše letove.
-,,Ono što je važno, a što sam dobio priznanje i od gospodina Stivensona, izvršnog potpredsednika Wizz Air, da sve što smo u prezentaciji stavili o niškom aerodromu kada smo prvi put započeli pregovore početkom marta meseca prošle godine, sve se pokazalo kao tačnim, što smo mi u samom startu njima rekli da su podaci o broju potencijalnih uzeti iz proverenih izvora."- rekao je Parlić
On je u razgovoru rekao da se nisu baš bazirali na potencijalu niške privrede, ali je istakao da se veliki broj putnika upravo očekuje iz inostranstva. U narednom periodu treba očekivati i treću destinaciju Minhen odnosno Memingem.
-,,Ono što je bilo bitno ima i jedna treća linija koja je u startu bila u priči, kao potenijalno dobro tržište, to je Minhen odnosno pored Minhena, Memingem. Ja sam juče baš pitao ljude iz Wizz Air-a, zašto su se izmedju Malme-a i Memingema prvo odlučili za Malme, rečeno mi je da oni imaju svoju vrlo dobru obradu podataka odnosno broj poseta sajtu Wizz Air-a na temu letova iz Niša, gde su oni statistički utvrdili da se mnogo više ljudi interesuje iz Skandinavije." - ističe Uroš Parlić
Parlić je dodao da sve što je Wizz Air tražio, ispunjeno zahvaljujući dobroj saradnji aerodroma Niš, grada i Ministarstva saobraćaja. On je istakao da će i Air Serbia uskoro leteti iz Niša, zato što Niš dalje vrlo povoljne uslove, koja će komercijalno razmišljati i uvesti neku novu destinaciju. Za par godina aerodrom očekuje i proširenje svojih kapaciteta odnosno proširenje terminala. Grad Niš ne subvencioniše ove letove, i podeljen je rizik izmedju Wizz Air-a, Grada Niša i aerodroma. Parlić očekuje da če i druge low cost kompanije leteti iz Niša, upravo zbog povoljnosti uslova koji aerodrom nudi.

Turističku organizaciju Niš u narednom periodu očekuje rad na promociji najavljenih letova.
-,,Mi smo preuzeli obavezu u prezentaciji i procesu pregovanja sa Wizz Air-om da radimo promociju letova iz Niša u Centralnoj i Jugoistočnoj Srbiji, pa čak i u severnom delu." - kaže Parlić
Govoreći o čarter letovima direktor TON-a je rekao da Niš ima malo turoperatera, i da ih u Beogradu ima najviše. On očekuje da će ti veliki turoperatire uspostaviti odredjene čartere iz Niša. Ruski turoperateri su krenuli da rade čartere do Niša, i rekao je da očekuje da će ih biti i u narednom periodu.

Postoji namera da se i ostale opštine uključe u razvoj niškog aerodroma.
-,,Niški aerodrom nakon početka operacija juna meseca će imati puno pravo, i ja verujem da će tako i biti, da opština Kuršumlija sa Prolom Banjom i Lukovskom Banjom i Sokobanja i Vrnjačka Banja, i sve te gravitirajuće opštine Nišu odnosno aerodromu, morati na neki način da malo participiraju , da pomognu niški aerodrom nekakvom subvencijom, članarinom, ili nekakvim iznosom , do trenutka dok niški aerodrom ne postane profitabilan. To sad radi Grad Niš, jer je Nišu to u interesu. Za svaku tu destinaciju par stotina hiljada dinara ili 10 hiljada evra nije ništa strašno ili neki preveliki iznos za takvu opštinu, ako imamo u vidu šta će sve njima omogućiti niški aerodrom. Doći iz Moskve do Vrnjačke Banje ili do Prolom Banje je sada vrlo komplikovano, radom niškog aerodroma to će biti dva i po do tri sata." - kaže Uroš Parlić
Govoreći o cenama avio-karata, direktor TON-a istakao je da su cene karata vrlo povoljne. Za 80-tak evra koliko je potrebno za povratnu kartu do Malme-a višestruko isplativije od eventulne kombinacije putovanja autobusom. On je napomenuo da je ovo i za sam Nišville džez festival izuzetno lepa prilika za promociju po Skandinaviji.

Postoji mogućnost da se i treća linije ka Nemačkoj uspostavi do kraja 2015.godine, koja će zavisiti od njohovog kapaciteta po pitanju broja aviona,  direktor TON-a, Uroš Parlić veruje da će Wizz Air otvoriti svoju bazu u Nišu naredne godine, što će značiti otvaranje i novih destinacija.
-,,Nova linija ka Nemačkoj će zavisiti od operativnih mogućnosti Wizz Air-a da u skladu sa kapacitetima svoje flote pokriju još tu jednu liniju. Nakon toga, nakon tri linije, sledeća faza je baza u Nišu. Četvrta linija će značiti da avion mora da stalno "sedi" u Nišu. Ja verujem da će toga biti, ako ne do kraja godine, onda početkom naredne." - rekao je Parlić, direktor Turističke Organizacije Niš
Na pitanje gledaoca, zašto nema linije za Beč, direktor Parlić ističe da im je Beč bio na prvom mestu, ali da Beč ima najteže uslove za low cost kompanije, štićeći na taj nacin svoju nacionalnu kompaniju. Wizz Air razmišlja o liniji za Bratislavu, koju je grad predložio kao alternativu na samo 40km od Beča. Direktor TON-a rekao je da Air Serbia upravo razmišlja o Beču, ali i Cirihu. Što se tiče Francuske, direktor TON-a je rekao da će se malo sa tim sačekati i da to zavisi od Wizz Air-a.




Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie

петак, 23. јануар 2015.

Pokretanje linija iz Niša upravo šansa za razvoj privrede

Razvoj aviosaobraćaja prilika i za strana ulaganja u privredu  (arhiva)
Kako je za TV Zonu Plus istakla PR niškog aerodroma, Ivanka Stanisavljević uspostavljanje redovnog avio-saobraćaja iz Niša stvara se šansa za dolazak investitora koji će razviti posrnulu privredu u ovom delu Srbije.
-"Novi letovi sa niškog aerodroma prilika su i za dolazak novih ulagača. Konstantin Veliki sve je interesantniji aviokompanijama. Pored turista koji od juna iz Niša putuju za Švedsku, avio linija do Malmea olakšava dolazak i investitora."- kaže Ivanka Stanisavljević gostujući na TV Zona Plus
Predstavnici Džonson Elektrika na aerodromu Niš (arhiva)
Delegacija Džonson Elektrika je sredinom prošle godine, sletela upravo na niški aerodrom gde je u neposrednoj blizini otvarala svoju fabriku. Tom prilikom su tada istakli značaj blizine aerodroma u njihovom daljem poslovanju.

Wizz Air će iz Niša leteti 3 puta nedeljno za Malme od 25.juna i 2 puta nedeljno za Bazel od 3.jula.

 

 
Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Do kraja godine se očekuje više od 30.000 putnika

Cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma
Niški aerodrom "Konstantin Veliki" koji jedini, osim Beograda ima licencu za obavljanje međunarodnog putničkog saobraćaja, sve više postaje interesantan stranim avio kompanijama, a sa odgovarajućim proširenjima, mogao bi da dostigne nivo od 140.000 putnika godišnje.
 
Niskobudžetna kompanija Viz er najavila je juče da će od 25. juna leteti tri puta nedeljno između Niša i Malmea, a od 3. jula dva puta nedeljno između Niša i Bazela.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
"Tu cenu smo oročili na tri godine. Naš cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma sa koga se prošle godine praktično nije letelo", rekao je Đurđanović.
v.d direktora aerodroma Niš Vladica Đurđanović (foto arhiva)

On očekuje da Viz er za četiri meseca letnjeg režima letenja, preveze više od 30.000 putnika u odlasku i dolasku između Niša i Malmea i Niša i Bazela. 
"Kapacitet niškog aerodroma je 100.000 putnika godišnje ili dva leta dnevno, pa bi taj kapacitet bio popunjen ukoliko bi ta niskobudzetna kompanija letela tokom cele godine", napominje Đurđanović.

Prema podacima aerodroma, najveći broj prevezenih putnika od osnivanja aerodroma 1986. godine iznosio je blizu 36.000 putnika i to 2006. godine.Pored niskih cena usluge i meterološke karakteristike aerodroma su izuzetno povoljne tako da je, od 2003. godine, služio kao alternativa aerodromima u okruženju, posebno u uslovima magle.

2006.rekordna godina po broju prevezenih putnika od osnivanja
(foto: Aerodrom Niš)
Međutim, Đurđanović napominje da iako je niški aerodrom međunarodni aerodrom koji ispunjava potrebne standarde bezbednosti, oprema dotrajala i da je treba obnavljati kupovinom savremenije opreme.
Na aerodromu su uradili Studiju održivosti vazdušnog saobraćaja i predviđeno je unapređenje navigacionih uslova i opreme (ILS i prilazna svetla prve kategorije), kao i unapređenje prilaznih svetala što bi omogućilo letenje i u lošim vremenskim uslovima odnosno, slabije vidljivosti. Ta oprema biće obezbeđena naredne godine. Sa dobijanjem kategorije "jedan", strane kompanije odmah uviđaju da je aerodrom veoma bezbedan za sletanje i poletanje, dodaje direktor.

Pre toga, već od marta ove godine počeće ugradnja opreme za automatsko merenje vertikalne i horizontalne vidljivosti, a oprema je obezbeđena u saradnji sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).

Neophodna zamena stare opreme (foto: Aerodrom Niš)
Na aerodromu do 2017. godine planiraju proširenje kapaciteta terminalne zgrade i ugradnju odgovarajuće opreme za registraciju i bezbedonosnu proveru putnika, obnovu opreme za obsluživanje aviona, putnika, prtljaga i robe sa hangarom za njihov smeštaj, izgradnju ruralne staze ka drugom kraju piste, povećanje manevarskog i parking prostora za avione, kao i povećanje broja mesta za parkiranje putničkih vozila ispred aerodromske zgrade. 
Niški aerodrom raspolaže pistom u dužini od 2,5 kilometara veoma dobrog kvaliteta koja je obnovljena pre desetak godina pošto je bila uništena 1999. godine tokom NATO bombardovanja Niša. Oprema za opsluživanje aviona je sada na otvorenom, a ona uvek mora da bude spremna, napominje Durđanović i ukazuje da sve mora da bude u besprekornom stanju, jer se aerodrom, ako nešto nije po standardima, lako zatvara.

Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način. 

On očekuje povećanje broja čarter letova ove godine i podseća na zainteresovanost turista iz Rusije koji su ove godine boravili na Kopaoniku, a koristili su nišku vazdušnu luku. Kada je reč o kargo saobraćaju, Đurđanović očekuje oko 50 letova što je na nivou prošle godine, a povećanje bi moglo da usledi posle nabavke odgovarajuće oprema za taj vid vazdušnog saobraćaja.


Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team

четвртак, 22. јануар 2015.

Od 25.juna Wizz Air-om za Malme

Wizz Air uskoro na niškom aerodromu (planespotters.net)
Samo mesec dana nakon objavljivanja prve destinacije Wizz Air-a iz Niša za Bazel, na današnjoj konferenciji za novinare predstavljena je nova destinacija Malme. Letovi za Malme iz Niša startovaće 25.juna. Početna cena karte u jednom smeru iznosi 2899dinara i može se već sada rezervisati preko sajta Wizz Air-a.

Prisutnim novinarima obratio se prvi covek grada, gradonačelnik Zoran Perišić koji je izjavio:
-"Uspostavljenje redovne linije ka Malmeu je veoma važno za Niš i ceo region. Nova linija će povezati naše ljude u dijaspori sa svojim porodicima u Srbiji."
Na pitanje novinara, zasto je baš izabrana destinacija Malme, gradonačelnik je izjavio da je prošle godine bila delegacija Srba koji tamo žive i koji su predočili podatke da na tom području živi oko 320 hiljada Srba. To je bio dovoljno veliki argument da se od Wizz Air-a zahteva uspostavljanje jedne ovake linije.
Džon Stivenson izvršni potpredsednik Wizz Air-a
Potom se prisutnim novinarima obratio i Džon Stivenson, izvršni potpredsednik Wizz Air-a koji se nada da  će ova linija biti dobro prihvaćena od strane putnika i da će im omogućiti da putuju što jeftinije.
-,,Zadovoljstvo nam je da najavimo naš dalji razvoj u Nišu. Samo mesec dana nakon što smo najavili prvu liniju od Niša do Bazela dodajemo i drugu liniju ka Malme-u u Švedskoj. Nadamo se da će ova linija biti dobro prihvaćena od strane putnika i da će im omogućiti da putuju još jeftinije." - rekao je Stivenson
Na pitanje novinara zasto se tek sad uspostavljaju linije iz Niša, a ne pre 4 godine kada je Wizz Air krenuo da leti iz Beograda, gospodin Stivenson je rekao da on za Niš nije ni čuo. Na naše pitanje, da li se možda planira eventualno ranije pokretanje linije do Bazela, on je odgovorio da bi to eventualno moglo da bude dan ili dva ranije.

Vršilac dužnosti direktora aerodroma Niš, Vladica Djurdjanović je rekao da još uvodjenje još jedne linije Wizz Air-a veoma značajno za dalje poslovanje aerodroma, ali i za sve gradjane Jugoistočne Srbije i dijaspore.
-,,Usvajanjem novog cenovnika aerodromskih usluga aerodrom Niš postaje izuzetno konkurentan u odnosu na aerodrome iz okruženja, a samim tim i veoma privlačan za aviokompanije. Svakako da je vest o uvodjenju još jedne aviolinije od strane Wizz Air-a značajna za poslovanje aerodroma Niš, za gradjane Južne i Jugoistočne Srbije, ali i za gradjane ovog dela Srbije sa privremenim boravkom u inostranstvu." - rekao je v.d. direktora Vladica Djurdjanović u saopštenju dostavljenim medijima.
Wizz Air niskotarifna aviokompanija iz Madjarske, tako sredinom godine startuje sa svojim prvim linijama iz Niša za Malme(25.jun) i Bazel(3.jul). Stivenson je na kraju konferenicije za medije rekao da se za sada ne planiraju nove destinacije, ali nije isključena mogućnost da do kraja 2015. u red letenja uđe i neki grad u Nemačkoj.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

среда, 21. јануар 2015.

Wizz Air sutra o daljem razvoju letova iz Niša


(foto: jetphotos.net)
Kako prenosi sajt Aviokarta.net, Wizz Air će sutra održati konferenciju za novinare u Nišu.
Konferenciju za novinare, čija tema će biti dalji razvoj saobraćaja sa niškog aerodroma, Wizz Air organizuje zajedno sa Gradom Nišom i aerodromom "Konstantin Veliki".Prisutnim novirarima će se obratiti gradonačelnik Zoran Perišić i izvršni potpredsednik Wizz Air-a Džon Stivenson.

Prvi let niskotarifnog avioprevoznika Wizz Air-a na liniji Niš-Bazel planiran je za 3.jul. Letovi će biti obavljani dva puta nedeljno: ponedeljkom i petkom.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

недеља, 18. јануар 2015.

Razvoj vazdušnog saobraćaja primarni zadatak

 (foto: Aerodrom Niš)
U intervju za Nišku Televiziju v.d. direktora aerodroma Niš, Vladica Djurdjanović ističe da je cilj aerodroma da se bavi isključivo vazdušnim saobraćajem. Sprovedena reorganizacija i ukidanje dela poslova koji su aerodromu samo pravili gubitke, doprineće boljem poslovanju aerodroma već od ove godine.
- ,,Niški aerodrom je uradio već reorganizaciju svog preduzeća, tako što je deo radnika za prevoz putnika  sa svojim sredstvima predao Direkciji za saobraćaj grada Niša.Ukinuli smo sektor trgovina, jer smo mi imali dve prodavnice, jednu u centru grada i jednu na aerodromu, i smatrali smo da to ne treba da bude u opisu poslova aerodroma, jer je donosio samo gubitke. Mi se zalažemo da aerodrom posluje samo po aerodromskim uslugama i za poslovanje aerodroma, kao pravog aerodroma za prihvat i otpremu aviona putnika, mi imamo dovoljan broj kadrova sertifikovanih sa svim potrebnim sredstvima." - kaže direktor Djurdjanović za NTV

Od početka letnjeg reda letenja krenuće da važi novi cenovnik aerodromskih usluga na aerodromu Niš. Aerodrom na ovaj način postaje konkurentniji u regionu i privlačniji za komercijalne avio-prevoznike.
- ,, Mi smo što se tiče cena od 22.marta smanjili na minimalnih 3 evra po putniku, što takva cena ne postoji nigde u regionu. To je veoma niska cena, ali nam je prioritet da avioni počnu da sleću i da gradjani Niša i južne Srbije lete iz Niša." - ističe direktor Djurdjanović za Nišku Televiziju



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / Niška Televizija

петак, 16. јануар 2015.

Aviogenex čeka da ga preuzme država


(foto: fejsbuk stranica Aviogenex-a)
Prema pisanju Tanjug-a, predstavnici srpskog čarter avioprevoznika Aviogeneks koji je od početka prošle godine prizemljen, traže od države da preuzme to preduzeće kako bi moglo da bude privatizovano, jer, kako tvrde, zainteresovanih kupaca ima.

Avigeneks je zavisno preduzeće društvene firme "Internešnal CG" (ICG) odnosno kćerke firme bivšeg Generaleksporta (Geneksa).
Firma ICG je ranije preuzela dugove Geneksa i sve njegove firme, između ostalih i Aviogeneks, koji još nije privatizovan. Geneks je u svom sastavu imao mnoga preduzeća, poput Jugotursa, Geneks apartmana, hotela...

Za Aviogeneks se, kako kažu u tom preduzeću, interesuju četiri strane firme - iz Švajcarske, Rusije, Dubajia i Južnoafričke Republike, ali ta domaća čarter aviokompanija ne može da bude privatizovana zbog nerešenog pravnog statusa.
Radoslav Despotović,
predsednik Sindikata letača, mehaničara
i vazdušnog osoblja Aviogenex-a (foto:Tanjug)
 

Aviogeneks ne leti od februara 2014. godine, a zbog teške materijalne situacije ta firma nije uspela da dobije dozvolu od Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, uprkos tome što ima zahteve za letovima iz Evrope i Afrike.
 
Dug tog avioprevoznika iznosi 500.000 evra, za korišćenje prostora na beogradskom aerodromu Nikola Tesla i za Dunav osiguranje, koje mora da plaća iako ne leti.

Aviogeneks ima jedan avion B737-200, star 26 godina ali u dobrom stanju i, kako kažu u tom preduzeću, može da leti na evropskim i drugim rutama.
"Sada smo u situaciji da nismo ni na nebu ni na zemlji", rekao je Tanjugu predsednik Sindikata vazduhoplovnog osoblja Aviogeneksa Radoslav Despotović navodeći da se stiče utisak da "država želi da otera Aviogeneks u stečaj da ne bi bili konkurentni", rekao je on.

Prema njegovim rečima, za Aviogeneks je trenutno najzainteresovanija švajcarska firma koja nudi projekat za niški aerodrom i njihovi predstavnici su već tri puta bili u Nišu.
"Posetili su aerodrom u Nišu, hoće da ulože u terminale i zgrade koje bi se proširile. Tu bi se formirao kargo terminal pošto hoće, pored putnika, da prevoze i robu, tako da perspektiva postoji, ne vidim zašto se to ne bi sprovelo", kazao je Despotović.

Kako objašnjava, Aviogeneks se prijavio na javni poziv vlade za privatizaciju državnih preduzeća koji je obuhvatio 502 firme i čeka odgovor, ali je problem što je taj avioprevoznik, koji postoji već 46 godina, zavisna firma društvenog preduzeća ICG, predviđenog za stečaj, s obzirom da nema nijednog zaposlenog.
"Država želi da sprovede stečaj ICG i da Aviogeneks uvuče u stečaj, što za nas najverovatnije znači gašenje. Ako bismo se mi prodavali - zašto ne bi pre stečaja, a ako bi se prodavali iz stečaja - to bi bilo komplikovano jer bi morali da se namire poverioci i onda šta bi ostalo za prodaju", naglasio je Despotović.
On je podsetio da je taj avioprevoznik godinama unazad uspešno sarađivao s mnogim agencija, na primer da je sa Kontikijem i Argusom leteo za Grčku i Egipat.
"Trebalo bi da se odvojimo od ICG -a, ali država nije uspela da sprovede svoje odluke donete 2011. i 2013. da nas preuzme. Tako bismo se odvojili od firme koja je bez posla i budućnosti. Mi nismo subjekt privatizacije već ICG i zato nemamo mogućnost da se prodamo", istakao je Despotović.

Za ICG je neizvodljivo da se proda, jer ne može da se sprovede tender, pošto to preduzeće nema upravni odbor niti direktora, koji je dao ostavku.
"Zaglavljena je priča, više puta smo kontaktirali Ministarstvo privrede i Agenciju zaprivatizaciju da reši problem, ali oni to odlažu govoreći da će biti donet model privatizacije za ICG, ali Aviogeneks se tu ne spominje, pa nije jasno da li možemo da budemo privatizaovani kao zavisno društvo ICG ili ne", objasnio je Despotović.

On kaže da Aviogeneks očekuje da država preuzme od ICG - a 100 odsto vlasništva nad Aviogeneksom, pa onda da se proda taj avioprevoznik, s obzirom da su pomenute strane zainteresovane firme podnele prijave, ali država ih ne poziva da vidi šta nude.

Aviogenks ima 37 visokostručnih radnika sa potrebnim licencama i skupim školovanjem i šteta je da takav kadar propadne, smatra on.
"Problem je što ne možemo više sami, potrebna je investicija", rekao je Despotović ističući da Aviogeneks nije bila gubitaška firma već da se sam izdržavao skoro pola veka i radio za Jat svake godine, redovno plaćao poreze i izmirivao druge obaveze.

V.d. direktor Aviogeneksa Bojan Nikolić je rekao Tanjugu da je aranžman koji je Etihad napravio sa državom dobar i da bi jedno od rešenja moglo da bude da Aviogeneks nastavi da posluje pri Etihadu kao pomoć Er Srbiji, kojoj bi svoj avion stavili na raspolaganje.

Izvor: Tanjug

четвртак, 15. јануар 2015.

Nema pregovora oko pokretanja linija Air Serbia-e iz Niša



Vršilac dužnosti aerodroma Niš, Vladica Djurdjanović u izjavi za Južne Vesti demantovao je navode da se vode pregovori sa Air Serbia-om oko uspostavljanja komercijalnih linija iz Niša i istakao je da su u toku pregovori sa Air Serbia-om oko pružanja zemaljskih usluga za alternativne letove.
-,,Ugovor će najverovatnije biti potpisan, jer se tiče alternativnih letova i isti takav ugovor je bio potpisan i sa JAT-om ranije. Taj ugovor ne obavezuje avio-prevoznika da uopšte leti sa Aerodroma. Ugovaranje letova ide po posebnoj proceduri i Aerodrom nema sa tim ništa i sve je na avio-prevozniku" - kaže Djurdjanović.
Direktor dodaje da sada od kompanije “Air Serbia” zavisi da li će odlučiti da iz Niša leti ka određenim destinacijama.
-,,U ovim pregovorima nismo uopšte spominjali komercijalne letove. Nakon potpisivanja ovog ugovora oni će moći i to da odrade, ali kada oni procene da je ekonomski najisplativije" - pojasnio je Djurdjanović za Južne Vesti

Fly from Niš Team / Južne Vesti

Aviogenex pred gašenjem

(foto: airpics.net)
Kako piše dnevni list Danas u svom online izdanju, domaća čarter aviokompanija Aviogenex će ići u stečaj i pored toga što postoje firme koje su zainteresovane za njegovu kupovinu. Radoslav Despotović, predsednik Sindikata letača, mehaničara i vazdušnog osoblja Aviogenex-a, objašnjava da je agencija za privatizaciju dala mišljenje da je Aviogenex prezadužen i da kao takav nije pogodan za privatizaciju, već da treba da ode u stečaj. On naglašava da se preduzeće našlo u potpuno apsurdnoj situaciji - onemogućeno mu je pronalaženje strateškog partnera, a s druge strane postoje četiri kompanije iz Švajcarske, Rusije, Emirata i Južne Afrike koje se interesuju za kupovinu Aviogeneksa.
- Švajcarci su spremni da investiraju dva miliona evra, ali svejedno nadležni ne pokazuju bilo kakvu želju da se privatizacija naše kompanije omogući. Više puta smo se interesovali kada će akcioni plan, u onom delu koji se odnosi na nas, početi da se realizuje, ali nismo dobili nikakav konkretan odgovor. Umesto toga, svedoci smo "prebacivanje loptice" između Ministarstva privrede i Agencije za privatizaciju ko je nadležan za naš slučaj. Niko se ne odaziva na molbe da naš slučaj uzmu što pre u razmatranje i reše na bilo koji način, jer mi nismo primili 18 zarada, nemamo overene zdravstvene knjižice i potpuno smo iscrpljeni. Smatramo da je u pozadini svega likvidacija Aviogeneksa kroz stečaj, kako ne bi predstavljao konkurenciju Etihadu - naglašava Despotović.

Zaposleni u Aviogenex-u smatraju da je to potpuno pogrešan način razmišljanja jer potreba za postojanjem i uslugama te kompanije i te kako postoji.
- Aviogenex i dalje treba da nastavi sa poslovanjem jer postoji interesovanje kupaca od kojih su neki slali pisma o namerama Ministarstvu privrede i Agenciji za privatizaciju. Takođe, u regionu postoji interesovanje i potreba za saradnjom sa Aviogenex-om, primera radi Banjaluka i Skoplje. Za saradnju je zainteresovan i grad Niš. Interes zaposlenih je da se za Aviogenex nađe strateški partner koji bi obezbedio noviji tip aviona za obavljanje čarter saobraćaja. Po ugovoru o lizingu Aviogenex je leteo u Africi za kompaniju Vest erlajns iz Kotonua, država Benin.

Opširnije pročitajte na www.danas.rs
Radoslav Despotović, predsednik Sindikata letača, mehaničara i vazdušnog osoblja Aviogeneksa. - See more at: http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/gase_domacu_carter_kompaniju_da_ne_bude_konkurencija.4.html?news_id=295692#sthash.ANUIWVrs.dpuf
Radoslav Despotović, predsednik Sindikata letača, mehaničara i vazdušnog osoblja Aviogeneksa. - See more at: http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/gase_domacu_carter_kompaniju_da_ne_bude_konkurencija.4.html?news_id=295692#sthash.ANUIWVrs.dpuf

среда, 14. јануар 2015.

Djurdjanović: Nadamo se uspešnom završetku pregovora sa Air Serbia-om

Rukovodstvo aerodroma se nada uspešnim pregovorima (foto: planes.cz)
Vršilac dužnosti direktora aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Djurdjanović u telefonskoj izjavi za TV Zona Plus rekao je da se nada uspešnom završetku pregovora, a da će od ekonomske procene Air Serbia-e zavisiti i pokretanje linija.
-,,Nadamo se da će pregovori da se završe uspešno i da će Air Serbia naći ekonomsku opravdanost za letove iz Niša, kao što je to učinio i Wizz Air. Avio prevoznik odlučuje o datumu početka letenja i destinacijama." - rekao je Djurdjanović za TV Zona Plus


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / TV Zona Plus

Destinacija Bazel

Sve što treba da znate o Bazelu

Bazel je grad smešten na severu Švajcarske, i administrativni je centar kantona Bazel – grad.
Prostire se na površini od 22, 75 kvadratnih kilometara, a u njemu živi oko 170 000 stanovnika. Bazel je treći po veličini grad u Švajcarskoj i, zbog izlaska na reku Rajnu, njena najveća luka.

Photo by: Wikipedia

Na području Bazela preovladava umereno – kontinentalna klima.

Prostor Bazela bio je naseljen još u praistoriiji. Ovde se u vreme starog Rima nalazilo naselje Avgusta Raurika. Bazel je počeo da se razvija tokom srednjeg veka, kada postaje značajno trgovačko mesto. Švajcarskoj Konfederaciji Bazel se pridružio 1501. godine, i nedugo zatim postaje centar kulture i nauke. Od 1792., pa sve do 1814. gradom su vladali Francuzi, najpre revolucionari, a zatim Napoleon. Nakon toga Bazel se vraća u okvir Konfederacije, i u njoj je ostao do danas. Danas je Bazel jedan od najrazvijenijih švajcarskih gradova, i kulturni centar severnog dela države.

Bazel nocu. Photo by: Wikipedia

Neke od najvećih turističkih atrakcija u Bazelu su :

- Münster katedrala  je predivno gotičko zdanje, sa značajnim delovima romanizma. Originalna crkva bila je izgrađena 1020. godine, ali je stradala tokom zemljotresa iz četrnaestog veka. U njoj se nalazi grob čuvenog teologa Erazma iz Roterdama.

-Zoo vrt Bazel se prostire na površini od 25 hektara, i u njemu boravi više od 4 500 životinja. Postoji preko 135 godina, i dalje je popularno mesto kao i kada je otvoren.

-Muzej karikature i crtanog filma se nalazi u predivnim renoviranim zgradama koje odlikuje gotička tema. Posetioci mogu da se upoznaju sa razvojem crtanog filma i animacije tokom dvadesetog veka. Prikazani su ručni iscrtani slajdovi, prekko kojih se puštao crtani film. Tu su i karikature iz ranih devedesetih godina prošlog veka.

-Muzej Naturhistorisches posetioce vraća u svet dinosaurusa i ostalih životinja iz praistorije. Ovo je sjajno mesto za upoznavanje davno zaboravljene prošlosti naše planete.

- Istorijski muzej Barfusserplatz se nalazi u renoviranoj franjevačkoj crkvi iz četrnaestog veka.ovde posetioci mogu da se upoznaju sa dugom istorijom Bazela, i da vide brojne predmete, poput biste Svete Ursule, zaštitnice grada.

- Muzej Puppehaus je jedan od naboljih muzeja igračaka u Evropi. Tu se nalaze kolekcije iz poslednjih dve stotine godina, kao što su lutke, medvedići, vozovi i čigre. Ovo je sjajno mesto za dobru zabavu.

- Reka Rajna je najduža reka u Evropi, i sjajno mesto za krstarenja. Veliki broj brodova nudi sjajne uslove za predivno uživanje na reci.

- Muzej umetnosti poseduje veliki broj eksponata slika, skulptura. Tu su dela nekih od najvećih svetskih umetnika, kao što su Pikaso i Van Gog.

- Augusta Raurica se nalazi pored Rajne. Reč je o najvećim rimskim ostacima na tlu Švajcarske. Ovo su poslednji ostaci grada iz 44. godine pre nove ere. Danas su vidljivi teatar na otvorenom, kao i nekoliko hramova. Tu je i Rimski muzej , koji posetioce vraća u vreme ovog velikog carstva.

- Bazel je pravi grad kulture. Ali ovde se mogu probati i neka od najukusnijih švajcarskih specijaliteta, u nekom od brojnih ugostiteljskih objekata. Obilazak ovog grada ostaće u sećanju za ceo život. Bazel je sjajna destinacija za savršeno putovanje.


Bazel je vrlo atraktivna turistička destinacija, sa brojnim kulturno – istorijskim znamenitostima.

Ukoliko se odlu
čite da letite do Niša iz Bazela, ovo je tabela udaljenosti Bazela od gradova u okruženju:

Bazel-Mulhouse 37km,
Bazel - Baden 63km,
Bazel-Freiburg 68km,
Bazel-Bern 68km,
Bazel-Cirih 74km,
Bazel-Lucern 77km,
Bazel-Strasbourg 137km

Kupite svoju kartu na vreme:

Za više informacija o gradu, posetite web sajt
Turisticke organizacije Bazel


Tekst: A.Dj.
Fly from Niš Team

Air Serbia zainteresovana za letove iz Niša

Nacionalni prevoznik posle 6 godina uskoro u Nišu (foto:planespotters.net)
Nacionalni avioprevoznik Air Serbia, nakon objavljivanja prvih linija Wizz Air-a iz Niša zainteresovan da ipak pokrene linije iz Niša, rekao je gradski većnik Mihajlo Zdravković za Nišku Televiziju. Kako je prošle godine u više navrata pregovarano da nacionalni prevoznik leti iz Niša, makar i do Beograda, to se ipak nije desilo. Kako je tada izjavila direktorka za korporativne poslove Air Serbia-e, Maja Gedošev za naš portal u dopisu koji nam je tada poslala istakla je da Air Serbia trenutno skoncetrisana na letove iz Beograda i da ne planiraju letove sa niškog aerodroma. Ipak pozitivna klima koja se polako stvara u niškoj vazdušnoj luci i zvaničnom najavom o pokretanja prvih letova Wizz Air-a, primorala je i čelnike Air Serbia-e da još jednom razmisle o letovima iz Niša.
-,, Imamo pregovore sa nacionalnom avio-kompanijom koja je najzad shvatila da postoji i niški aerodrom. Mi smo imali pregovore sa njima pre godinu dana, ali su oni tada izabrali da lete iz Banja Luke za Beograd. Možda nije logično uspostavljanje linije do Beograda, ali ako se gleda konekcija, ako se gleda i da Niš moze da funkcioniše još linija. Podsetiću Vas da je dosta putnika prevezeno do Pariza iz Niša, da je to linije koja je imala i ima potencijala još uvek. Da je dosta interesovanja bilo i za Moskvu i Štokholm, tokom letenja Montenegro airlines-a."-kaze gradski većnik Mihajlo Zdravković
Air Serbia može da ugrozi liniju Wizz Air-a do Bazela
-,,Imamo opasnost da sada dodje nacionalna avio-kompanija i otvori liniju Niš-Cirih npr. i da radi paralelno sa ovom destinacijom, kao što je bio slučaj pre nekoliko godina kada je Montenegro Airlines leteo paraleno sa JAT-om. Onda je kasnije Montenegro Airlines otišao(raspad SCG) i JAT  se kasnije povukao i sve je preusmerio na Beograd. Nadam se da to nije namera i intencija ukoliko nacionalni avio-prevoznik dodje, iako bi nam bila čast. Kada aerodrom posluje po tržišnim principima i komercijalno ponudite, onda Vi niste ti koji diktiraju liniju, već je to ona kompanija koja je želi da leti." - rekao je Zdravković za NTV
Već 6 godina nacionalni avioprevoznik ne leti iz Niša
Tadašnji nacionalni avioprevoznik JAT se 2009. godine definitivno povukao iz Niša zbog, kako je procenjeno, političkih razloga i navodnog nedovoljnog broja putnika. Od tada pa do danas, već 6 godina kako nacionalni avioprevoznik ne leti iz Niša, osim kada mora da sleti zbog loših vremenskih prilika na aerodromu Beograd.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

уторак, 13. јануар 2015.

Zdravković: Dolazak Wizz Air-a veoma značajan za sam aerodrom Niš

Gradski većnik resorno zadužen za saobraćaj, Mihajlo Zdravković, gostujući na Niškoj Televiziji istakao je da je veoma značajno za aerodrom što će se otpočeti sa prvim low cost letovima.
- ,, Otvaranje makar i jedne redovne linije u avio-saobraćaju je itekako važno. Važno je i sa aspekta otvaranja grada sa jednim novim pristupom i mogućnošću da se do njega dodje avionom, a sa druge strane važno je i u marketingškom smislu. Grad sa otvorenim aerodrom i sa redovnim avio-saobraćajem svakako da dobija jednu novu dimenziju. Otvaranje jedne takve linije je višestruko značajno i za gradjane Niša i za druge potencijalne aviokompanije koje možda razmišljaju da u budućnosti otvore iz Niša neke nove avio linije." - rekao Zdravković
Karte za prvu liniju se dobro prodaju, što govori i podatak da su promotivne karte prodate u rekordnom roku. Zdravković ističe da se aerodrom tržišno otvorio, jer to što aerodrom ne plaća prevozniku, jeste nešto što je vrlo pozitivno za grad i aerodrom.
-,, Mi svi znamo da je politika low cost kompanije prodaja jeftinih karata u jednom dosta ranijem periodu i da se na njima bazira njihovo postojanje i uopšte njihova cena. Tako da ne čudi što je pored dosta reklama i bura koja je izazvalo, sa jedne strane pozitivnih komentara onih ljudi koji stvarno putuju i kojima treba ta linija, i sa druge strane imamo i onih, na žalost negativnih komentara, koji kažu: ,,Zašto baš Bazel, a ne do Minhena, pa da mogu da idem negde." Prosto kada aerodrom otvorite tržišno i kada ga napravite konkurentnim, kao što smo ga mi napravili cenovnom politikom na aerodromu, dakle Vi niste ti koji birate destinaciju, kao što je grad Niš bio u prilici kada je plaćao basloslovne sume da voze iz Niša do Podgorice ili iz Niša do Forlija, pa ste vi mogli da birate destinaciju koju plaćate. U ovoj situaciji kada ne plaćate avio prevozniku, već on vozi po komercijalnim uslovima, i ovo je prvi ugovor koji je aerodrom Niš sklopio sa nekim avio prevoznikom koji je baziran na komercijalnim uslovima, jeste nešto što da je veru i nadu da niški aerodrom može da živi od osnovnog prihoda."- istakao je Zdravković
Grad će u saradnji sa Ministarstvom saobraćaja pomoći aerodromu da se dodatno opremi. Gradski većnik je istakao da će se ovaj pozitivan ambijent oko dolaska Wizz Air-a u Niš odraziti i na dodatne prihode samog aerodroma kroz izdvanje poslovnog prostora u terminlanoj zgradi. Grad će naći načina da se i problem oko restorana na aerodromu reši i stavi u funkciju.

Čarteri iz Moskve su pun pogodak!
-,,To je ono što nama treba, pozitivan trend. Prvo što su oni(ruski turisti) bliže povezani do Kopaonika preko našeg aerodroma, a ne preko Beograda, a drugo što su i naši ljudi imali priliku da provedu novogodišnje praznike u Moskvi. Ono što je takodje bitno, jeste i najava ljudi koji su organizovali ove čartere da će oni leteti i tokom letnjeg perioda, ali i naredne zimske sezone."- rekao je Zdravković
Gradski većnik je najavio i mogućnost uspostavljanja letnjih turističkih čartera ka Turskoj i Grčkoj, i da će se odredjeni broj čartera koji je do sada bio obavljan sa aerodroma Beograd, obavljati iz Niša.

Linija iz Niša za Bazel konkurent istoj liniji aerodroma u Prištini 
Aerodrom Niš i pored velike konkurencije aerodroma u okruženju(Sofija, Skoplje, Priština) svojom cenovnom politikom je najjeftiniji.
-,,Prednost koju imamo u odnosu na ostale konkurente jeste da smo najjeftiniji u regionu. Nemamo prednost kao sto to imaju Skoplje i Sofija kao glavni gradovi. Iz Prištine su letovi skupi i otprilike linija do Bazela je konkurentna u odnosu na prištinski aerodrom u tom delu."- izjavio je gradski većnik Mihajlo Zdravković za NTV
Gradski većnik na kraju ovog segmetna razgovora rekao da aerodrom Niš ima potencijala za dalji razvoj, pošto stižu pozitivni signali iz Ministarstva u vezi daljih ulaganja u aerodrom, a takodje da će Wizz Air  ,pored linije za Bazel, otvoriti još neke nove linije.



Tekst: A.P.
NTV / Fly from Niš Team

недеља, 11. јануар 2015.

Završeni čarteri iz Moskve


Poslednjim letom iz Moskve do Niša i nazad završeni su planirani čarter letovi. Avion koji je u Niš sleteo danas nešto posle 14:20h vratio je preostalu grupu naših turista koji su svoj odmor proveli u Rusiji, a istim avionom za Moskvu oko 15h vraćena je grupa ruskih turista koji su tokom ove nedelje boravili u našim banjama i na ski centrima. Zajedno sa ruskim turistima put Moskve odleteo je i dečji crkveni hor "Branko" koji će reprezentovati grad Niš i Srbiju 14. januara, prvog dana Nove godine po julijanskom kalendaru, na gala Božićnom koncertu na poziv Moskovske patrijaršije. Na ovoj čarter liniji kroz odlazeći i dolazeći gejt aerodroma "Konstantin Veliki" prošlo je više od 550 putnika.
Ovo su bili prvi čarter letovi iz Rusije nakon rekonstrukcije aerodroma 2003.godine, koji su  bili organizovani od strane ruskih turoperatera R-tours, ApelSin, 7-tour i Geometrija.

Čarter letovi i tokom letnjeg perioda
Kako su ranije istakli predstvavnici turističkih agencija, interesovanje putnika za ove letove je ogromno. U narednom periodu ruskim turistima biće ponuđeni aranžmani koji će uključivati posetu našim banjama i manastrima, pa ako to bude prihvaćeno već u letnjoj sezoni biće organizovani čarter letovi slični zimskim, rečeno je ranije Tanjugu u agenciji "Mondorama" koja organizovala jednu od tura za Rusiju.

Ove godine se očekuje više čarter letova
Kako je ranije istakao v.d. direktora niškog aerodroma Vladica Djurdjanović, aerodromi su osnova dobrog razvoja turizma.
"Mi planiramo da i u narednoj godini organizujemo više redovnih čarter letova", rekao je Djurdjanović.
Direktor niškog aerodroma je naglasio da je sve u rukama turističkih organizacija i njihovih mogućnosti da organizuju određene aranžmane.



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

субота, 10. јануар 2015.

Top 10 aerodroma srednje veličine koji bi mogli da posluže kao inspiracija prilikom izgradnje novog terminala niškog aerodroma

Aerodromi su mnogo više od mesta odakle odlazimo na odmor ili  na poslovne sastanke. U 21.veku oni su glavni pokretači ekonomskog rasta i razvoja gradova i regiona, baš kao što su to bili autoputevi u 20. železnice u 19. i luke u 18.veku.
Iako je vazdušni saobraćaj u našoj zemlji u velikoj ekspanziji u poslednjih par godina, to se uglavnom odnosi na aerodrom Beograd, čiji je zabeleženi rast ove godina jedan od najviših u Evropi.
Ovaj podatak zaista ne cudi s obzirom da je aerodrom Beograd, trenutno jedina vazdusna luka sa redovnim avio saobraćajem u zemlji. S druge strane aerodrom Niš je u svom razvoju dosta stagnirao u poredjenju sa drugim aerodromima u regionu. Terminal aerodroma Niš izgradjen je davne 1986.godine i od tada pa do danas skoro da ništa nije uloženo u njegovu moderniciju kao i tehničku opremljenost. Oronula stara zgrada terminala prava je slika trenutnog ekonomskog stanja ovog područja.
Medjutim, dolazkom novih aviokompanija poput najavljenih letova madjarske niskotarifne kompanije Wizzair na relaciji Niš-Bazel, kao i eventualnom daljom ekspanzijom letova sa niškog aerodroma, ovaj aerodrom polako ali sigurno opravdava svoje postojanje i vraća se na poziciju koja mu je odavno pripadala.
Ono što je pored tehničke opremljenosti koja je aerodromu više nego potrebna jeste modernizacija postojećeg ili izgradja novog terminala aerodroma.
  
¨U 21.veku aerodromi su glavni pokretači ekonomskog rasta i razvoja gradova i regiona, baš kao što su to bili autoputevi u 20. železnice u 19. i luke u 18.veku¨

Ovom prilikom predstavljamo vam TOP 10 najlepših novoizgradjenih aerodromskih terminala kao i TOP 5 redizajniranih postojećih aerodromskih terminala koji bi mogli da nam posluže kao inspiracija prilikom izgradnje ili rekonstrukciju niškog aerodroma.

TOP 10 najlepših novoizgradjenih aerodromkih terminala srednje veličine

10. Aerodrom Plovdiv (Bugarska)



9. Aerodrom Kars (Turksa)




8. Aerodrom Alburi (Australija)


7. Aerodrom Vroclav (Poljska)



6. Aerodrom Lavov (Ukrajina)





5. Aerodrom Billi Bordo (Francuska)




4. Aerodrom Karlove Vari (Česka)


3. London-Southend-Airport (Velika Britanija)



2. Aerodrom Atakama (Čile)


1.  Erzincan Airport (Turska)



TOP 5 redizajniranih aerodromskih terminala


5.  Enugu Aerodrom (Nigerija)


4.  Aerodrom Tjumenj (Rusija)



3. Aerodrom Baku (Azerbejdžan)


2. Aerodrom Kazan (Rusija)


1. Aerodrom Temišvar (Rumunija)




Autor: A.Dj.
Fly from Niš Team

петак, 09. јануар 2015.

SAMO DANAS: 20% sniženja na sve destinacije Wizz Air-a

(foto: elijasz.blogspot.com)
Ako danas, 9.januara, rezervišete kartu na sajtu Wizz Air-a imaćete priliku da to uradite sa sniženjem od 20% popusta na sve destinacije i sve letove Wizz Air-a. Iskoristite ovo novogodišnje sniženje i što jeftinije letete iz Niša. Popust važi za sve!
(printscreen wizzair.com)
20% popusta važi za cenu zajedno sa porezima, neopcinalnim troškovima i malom kabinskom torbom (maks.: 42x32x25) ali bez administrativne takse, ako vam je let sa Wizz Air Hungary Kft (W6). 20% popusta važi za cenu zajedno sa porezima, neopcionalnim troškovima i jedan komad čekiranog prtljaga ne težeg od 32 kg, ali bez administrativne takse, ako vam je let sa Wizz Air Ukraine Airlines LLC (WU). Popust važi samo za nove rezervacije.
(printscreen wizzair.com)

Tako na primer ukoliko danas rezervišete povratnu kartu na liniji Niš-Bazel mozete naći za 43€ za period putovanja od 2.10.2015 do 9.10.2015.

















Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

недеља, 04. јануар 2015.

Druga grupa ruskih turista sletela u Niš


Na niški aerodrom "Konstantin Veliki" nešto posle 13h, iz Moskve je sleteo avion Yamal Ailines-a sa drugom grupom turista iz Rusije. Tačno 164 putnika prošlo je kroz dolazeći gejt aerodroma.
Pridošlim turistima u holu terminalna niškog aerodroma, kao i predhodnog puta, priredjen je mali svečani doček uz nastup KUD "Andjeli" iz Jelašnice.

Turisti su prevezeni autobusima do svojih odredišta na Kopaoniku i Staroj Planini, kao i do Niške i Vrnjačke banje. Ovo je već drugi čarter let, od ukupno tri planirana, organizovan je od strane ruskih turoperatera R-tours, ApelSin, 7-tour i Geometrija.
 

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

субота, 03. јануар 2015.

Druga grupa ruskih turista sutra sleće u Niš


Sutra bi na niški aerodrom "Konstantin Veliki" trebao oko 12:55h da sleti avion Yamal Airlines, sa drugom grupom ruskih i naših turista koji su Novu godinu dočekali u Moskvi. Druga grupa turista iz Rusije kako je ranije izjavio predstavnik agencije koja organizuje ovu seriju čarter letova, biće smeštena po banjama u okolini Niša, ali i na ski centrima takodje.
- "Sledeća grupa koja će sleteti 4.januara će imati smeštaj u našim banjama koje okružuju Niš, znači Niška, Vrnjačka i opet planine Kopaonik i Stara planina."- izjavio je predstavnik ruskih agencija za Radio Beograd 1
Ovo će biti drugi od tri planirana čarter leta. Kako istilču predstavnici turističkih agencija interesovanje turista je ogromno, a rukovodstvo aerodroma očekuje da se u dogledno vreme uspostavi i direktna linija ka ovoj destinaciji.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team