PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

уторак, 30. јун 2015.

Pegasus Airlines iskazao interesovanje za liniju do Istanbula

Zainteresovani za letove iz Niša (foto: youtube.com)
Pre nekoliko meseci gostujući na jednoj lokalnoj niškoj televiziji, direktor aerodroma Niš izjavio je tada da je Pegasus Airlines zainteresovan za liniju do Istanbula. Tim povodom smo juče na konferenciji za medije pitali direktora Đurđanovića dokle se sa tim stalo. Kako je rekao sve relevantne podatke je aerodrom Pegasus-u poslao i od njihove procene zavisiće da li će se letovi iz Niša uspostaviti ili ne.
-Oni su tražili podatke o našem Aerodromu kao što su određene tehničke karakteristike vazdušne luke, ali i podatke koliko bi ljudi letelo iz Niša. Mi smo im sve te podatke dostavili i oni sada to verovatno proučavaju - kaže Đurđanović
Pegasus Airlines, turski low-cost i čarter avio-prevoznik, je već leteo sa niškog aerodroma tokom letnje sezone 2009.godine za Antaliju. 

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

[FOTO, VIDEO] Jučerašnje sletanje Wizz Air-a iz drugog ugla

Wizz Air je juče pokrenuo i svoju drugu destinaciju iz Niša ka Bazelu, a kako je sletenje aviona ove avio-kompanije izgledalo iz ugla niških avio-spotera pogledajte u nastavku.

(foto: Vladimir Mijatović)

(foto: Vladimir Mijatović)

(foto: Vladimir Mijatović)

(foto: FB Avioni iznad Niša)

(foto: FB Avioni iznad Niša)

(foto: A.N.)

(foto: A.N.)



Tekst: A.P.
Video: Marko988
Fly from Niš Team

понедељак, 29. јун 2015.

Wizz Air uspostavio i drugu liniju ka Bazelu

Wizz Air od danas leti i ka Bazelu (foto: Fly from Niš)
Niskobudžetna avio-kompanija Wizz Air uspostavila je i svoju drugu liniju ka švajcarskom gradu Bazelu. Kako to priliči svetskim aerodromima, avion je dočekan sa vodenom zavesom. Avion će ka ovoj destinaciji 2 puta nedeljno, ponedeljkom i petkom.

Terminal pun putnika (foto: Fly from Niš)
Avion je na niški aerodrom avion Wizz Air-a sleteo je nešto pre 18:30h, sa 160 putnika. Nakon zadržavanja na aerodromu od oko 30 minuta, avion je sa 170 putnika odleteo je nazad ka Bazelu.

Direktor Djurdjanović je izjavio da je ovo samo početak uspešne saradnje sa Wizz Air-a i treba očekivati puno više destinacija iz Niša od naredne godine.
- Ovo je samo početak, a da ćemo već naredne godine imati imati puno više destinacije - rekao je direktor aerodroma Niš

Gradonačelnik Niša izjavio je da se nada da će do kraja godine Wizz Air uspostaviti i treću svoju destinaciju sa aerodroma "Konstanin Veliki". On je rekao da to sve zavisi od toga kako se budu odvijali postojeći letovi Wizz Air-a, kao i da Wizz konstantno radi na istrazivanju novih linija koje mogu biti isplative za njih.
On je najavio i neke investicije koje će se dešavati na aerodromu.

Obraćanje novinarima (foto: Fly from Niš)
- Ja ću reći šta će grad da uradi na aerodromu. Prvo, već sam potpisao inicijativu za proširenje carinskog terminala. Grad će uložiti oko 17 miliona 400 hiljada dinara, koliko je procenjena vrednost, verovatno će biti manje jer se javna bavka spovodi. 10 miliona će grad uložiti da proširi carinski terminal i da napravi novi postor za parkiranje sve većeg broja kamiona koji dolaze da robu carine. - izjavio je Perišić

Gradonačelnik je takođe najavio i rekonstrukciju puta koji od kružnog toga vodi ka aerodromu, pošto je deonica u lošem stanju.

Putnici na aerodromu Bazel kreću za Niš (foto: Fly from Niš)
- U toku je nabavka za signalizaciju, tako da će aerodrom biti dobro obeležen, sa popravljen kolovozom do aerodroma, a carinski terminal će dobiti svoje novo lice rampu i sve ono što će ga činiti jednim modernim delom aerodroma koji može na taj način da uvećava svoje prihode. Očekujemo da se u narednih 30-tak dana deo namenjen odlazećim putnicima sa free shop-om da postane funkcionalan, tako da oni koji idu iz Niša ponesu neke uspomene iz Niša. - rekao je gradonačelnik

Perišić je dao rok direktoru da do kraja jula ispuni sve bele porvšine sa reklama, koje će prvih mesec dana biti besplatne.
Wizz na niškom aerodromu (foto: Fly from Niš)
- Dajem rok direktoru da sve bele površine budu zauzete, koje će biti besplatne prvih mesec dva ili tri, a nakon toga kad naš aerodrom bude imao toliko i toliko hiljada putnika, onda će te reklame koštati i donositi prihod aerodromu. - istakao je gradonačelnik Niša




Gradonačelnik je istakao da je veoma ponosan na tim ljudi koji su radili da iz Niša konačno poleti Wizz Air, i da će grad i dalje nastaviti da subvencioniše rad niškog aerodroma.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zadovoljni košarkaši odleteli iz Niša
(foto: Fly from Niš)
Francuski košarkaši među putnicima za Bazel

Grupa francuskih košarkaša, veoma srećni i zadovoljni, napustili su Niš i odleteli za Bazel. Kako smo saznali, oni su bili gosti na venčanju francuskog košarkaša Nikole Stojiljkovića, koji je inače poreklom iz Niša, a živi u Parizu.

Ovaj Nišlija poreklom, pozvao je svoje sugrađane iz Francuske da posete Niš i lete sa niškog aerodroma. Video možete pogledati ovde.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

[FOTO VEST] Puno aviona danas na nebu iznad Niša

Danas je na niški aerodrom kroz 2 sata u periodu izmedju 11h i 13h, sletelo 7 aviona iz različitih delova sveta. Sva ova sletanja okom svoje kamere zabeležili su i niški avio-spoteri koji su zbog jakog severnog vetra mogli da slikaju avione koji su sletali na aerodrom preko grada.

U nastavku pogledajte njihove fotografije.

(foto: skyscrapercity forum, Juznjak 018)
(foto: skyscrapercity forum, Juznjak 018)
(foto: Vladimir Mijatović)
(foto: skyscrapercity forum, Juznjak 018)
(foto: Vladimir Mijatović)
(foto: skyscrapercity forum, Juznjak 018)


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

недеља, 28. јун 2015.

Wizz Air sutra pokreće i liniju ka Bazelu


Wizz Air će sutra sa niškog aerodroma pokrenuti svoju drugu liniju ka Bazelu. Ova niskotarifna avio-kompanija će iz Niša za Bazel leteti 2 puta nedeljno (ponedeljkom, i petkom).

Avion sa aerodroma Bazel u Niš treba da sleti u 18:35h, dok će 30 minuta kasnije poleteti nazad za Bazel.
Cena karte za ovu destinaciju iz Niša, na sajtu Wizz Air-a, se može naći već od 1699 dinara.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

субота, 27. јун 2015.

Od sledeće godine moguće nove linije ka Francuskoj, Italiji, Grčkoj, Turskoj i Malti


Gostujući u emisiji "Između redova" na RTV Belle Amie, direktor niškog aerodroma Vladica Đurđanović izjavio je da očekuje nove linije ka severnoj Italiji, Francuskoj , Nemačkoj i Austriji.

"Smatramo tamo gde ima radnika iz ovih krajeva. Dosta je interesantan sever Italije kao što je Verona, dosta je interesantna Francuska, i sve turističke destinacije (Grčka, Turska, Malta itd.)" - rekao je Đurđanović

Opširnije gostovanje prvog čoveka niškog aerodroma možete pogledati ovde.



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

[FOTO VEST] Prvo sletanje Wizz Air-a preko grada na aerodrom Niš

(foto: skyscrapercity forum, Juznjak 018)
Niški avio spoteri su danas okom kamere zabeležili sletanje aviona "Wizz Air"-a iz Malmea, koji je prvi put preleteo preko grada.

Avion je iz Malmea sleteo danas oko 10:10h na niški aerodrom "Konstantin Veliki" iz pravca grada. Avion Wizz Air-a (reg. HA-LWA) je iz Malmea stigao pun, dok se iz Niša odleteo sličan broj putnika kao na prvom letu.

(foto: Vladimir Mijatović)
(foto: skyscrapercity forum, Juznjak 018)



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Wizz Air: Niš je za nas sada ono što je bila Tuzla

Wizz Air na niškom aerodromu (foto: Fly from Niš)
Međunarodni aerodrom Tuzla u narednih 5 godina biće 20.baza Wizz Air-a, piše portal klix.ba. Od maja 2013.godine do danas kroz tuzlanski aerodrom je prošlo preko 290 hiljada putnika. Od juče su uvedene i nove linije ka Minhenu, Stokholmu, Oslu i Frankfurtu, pored već postojećih linija.

Zanimljivu izjavu je dao portparol avio-kompanije Wizz Air, Daniel de Carvalho na konferenciji za medije koji je rekao da je za njih aerodrom Niš ono što je bio aerodrom Tuzla na početku letenja ove avio-kompanije 2013.godine.
"Međunarodni aerodrom Tuzla je naša 20. baza. Ono što je Tuzla bila 2013. godine to je za Wizz Air aerodrom u Nišu od juče. Naša glavne tri bazne stanice su Tuzla, Beograd i Skoplje na teritoriji nekadašnje Jugoslavije. Na aerodromu u Tuzli ćemo ubuduće bazirati Airbus A320, a ukupno ćemo imati oko 310.000 raspoloživih sedišta", kazao je Daniel de Carvalho, portparol avio-kompanije Wizz Air, a prenosi portal klix.ba
Wizz Air je juče krenuo sa redovnim avio-saobraćajem na destinaciji Malme - Niš - Malme, a  od 29.juna odpočeće da leti i ka Bazelu. Predstavnica Wizz Air-a na jučerašnjoj konferenciji za medije na aerodromu Niš izjavila je da Wizz stalno istražuje tržište i te se nada da će uskoro moći da izađe u javnost sa najavom neke nove destinacije.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / Klix.ba

петак, 26. јун 2015.

Rasprodat sutrašnji let iz Malmea za Niš

(foto: Fly from Niš)
Za sutrašnji let prema sajtu Wizz Air-a putnici koji su želeli da u poslednjem momentu kupe sebi kartu do Niša, moraće to da urade za neki drugi dan , pošto je sutrašnji let raspodat.

printscreen wizzair.com
180 putnika, koliko maksimalni kapacitet aviona ove low cost kompanije, iz Malmea proćiće kroz nišku vazdušnu luku, dok se očekuje da broj putnika koji će iz Niša putovati za Malme biti sličan kao na prvom letu.

Avio karata za sutrašnji let i dalje ima na sajtu Wizz Air-a, i trenutna cena za sutrašnji dan iznosi 7999dinara. Pored sajta, karte možete kupiti u ovlašćenim agencijama za prodaju avio karata kao i na aerodromu Niš.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Utisci putnika, niska cena avio karte, dobra usluga i blizina aerodroma

Zadovoljni putnici ulaze u avion Wizz Air-a (foto: Fly from Niš)
Prvi putnici na niškom aerodromu ispričali su za današnji broj Narovnih Novina svoje prve utiske, kako oni što dočekuju svoje najmilije iz Malmea, tako i oni koji su prvi put poleteli ka ovoj destinaciji.
-Dočekujem unuka iz Švedske, a iduće subote sa suprugom letimo za Malme. Do sada smo morali do Beograda što je zahtevalo više vremena i novca, a problem je i što su u Beogradu noćni letovi, teško je obezbediti prevoz, priča Miloje Vukić čekajući da unuk izađe sa pasoške kontrole niškog aerodroma.
Konačno pun terminal putnika (foto: Fly from Niš)


-Super smo leteli, jako sam zadovoljna, stižem daleko brže neko kada sam sletala u Beograd, komentariše Jasmina Džunić, koja je nastavila put u privatnoj režiji ka Paraćinu.



Boris Knežević sa ćerkicom odlučio se da doleti avionom do Niša, iako mu je krajnje odredište njegov Beograd.
-Usluga je odlučna, a za Niš smo se odlučili jer nam je cena karte u ovom trenutku odgovarala. Za rezervaciju do Beograda smo zakasnili, a i karta ka Nišu je jeftinija, kaže on.

Pre nego što su, uglavnom, naši sunarodnici odleteli za Malme, grupa od 75 putnika uredno je primljena na aerodrom i obavila formalnosti vezane za poletanje ka Švedskoj. U redu ljudi svih generacija. najveći broj već ima iskustvo letova iz Beograda, a ovi iz Niša su kako kažu, prava stvar.

Zorica Jovančić otputovala je u Malme kod ćerke i zeta da bi se vratila sa desetogodišnjom unukom u Niš.
-Putovali smo ranije do Beograda, pa taksijem do aerodroma, više nas koštao put nego avionska karta do Malmea. O potrošenom vremenu da i ne pričam. Samo neka nastave ovako, sigurna sam da će svi letovi biti puni, kaže Zorica.

Žena iz Bujanovca sa dva sina, ispratila je trećeg za Malme. Kaže da taj najstariji odlazi u goste kod rođaka i prvi put leti avionom.
-Sve je odlično, sve što nam nije jasno objasnili su nam lepo, a zbog cene karte sada i putuje, jer za put iz Beograda nismo imali para. Osim toga, mnogo brže smo stigli do Niša, a i kada ga budemo čekali brže ćemo nazad u Bujnovac, kaže ona.

Relacija Srbija-Švedska avionom dobro je poznata Milošu Rakiću već 42godine, a putovanje iz Niša za njega je idealna stvar.
-Dosta je Beograd držao monopol, ova linija je trebalo odavno da se uvede jer u Švedskoj živi ogroman broj Nišlija, Leskovčana, Prokupčana... Lično sam pisao gradonačelniku Niša da se ubrza početak letova iz Niša, jer ovo je veliki grad i zaslužuje vezu sa svetom. Prezadovoljan sam ovim. Više od 50 puta sam leteo Wizz Air-om i jako sam zadovoljan, vrlo su ljubazni, sve je čisto i uredno, a osoblje je naše, sve su Srbi.Po povoljnoj ceni mogu se kupiti ekstra sedišta, a usluga je fantastična, kaže ovaj Nišlija.
Da podsetimo da se karte za Malme mogu kupiti na na sajtu wizzair.com ili u ovlašćenoj agenciji za prodaju avio karata u Srbiji. Cena karte do Malmea se kreće od 1699 dinara pa naviše. Letovi ka ovoj destinaciji u letnjem redu letenja su tri puta nedeljno, utorkom , četvrtkom i subotom.

Letimo sa našeg aerodroma, jer je to naša veza sa svetom!

Fly from Niš Team / Narodne Novine

Dolazak Wizz Air-a iz drugog ugla

(foto: skyscrapercity forum; Marko988)
Juče je posle godinu i po dana pauze sleteo po prvi put low cost avio-prevoznik Wizz Air na niški aerodrom "Konstantin Veliki" iz Malmea, a kako je to izgledalo iz ugla niških spotera pogledajte u nastavku.


Tekst: A.P.
Video: Marko988
Fly from Niš Team

четвртак, 25. јун 2015.

[VIDEO DANA] Wizz Air na niškom aerodromu "Konstantin Veliki"

Svečan doček prvog aviona Wizz Air, na liniji Malme - Niš, na aerodromu Konstantin Veliki.
Video možete pogledati u HD.



Fly from Niš Team

Wizz Air otpočeo sa letovima iz Niša

Prvi putnici iz Malme-a (foto: Fly from Niš)
Niskobudžetna avio-kompanija Wizz Air danas je sa niškog aerodroma uspostavila svoju prvu redovnu liniju ka Malmeu. Avion je dočekan svečano, kako to dolikuje svetskim aerodromima, proslakom kroz vodenu zavesu.

Nešto pre 10h na niški aerodrom sleteo je Wizz Air iz Malmea sa 175 putnika, dok je 30-tak minuta kasnije iz Niša ka Malmeu odleteo 74 putnika.

Direktor niškog aerodroma, Vladica Đurđanović rekao je da je veoma ponosan na ovu redovnu liniju kao i na novu liniju koja će startovati od ponedeljka za Bazel.

Prvi putnici iz Niša, njih 74, odletelo ka Malme-u
(foto: Fly from Niš)
- Od danas je krenula nova linija, redovna linija. Mi smo ponosni kada kažemo redovna linija. Za Malme svakog utorka, četvrtka i subote. Mi se ponosimo time što ćemo već u ponedeljak imati start još jedne linije, a to je linija za Bazel svakog ponedeljka i petka. Velika je ovo stvar za sve nas mnogo smo truda uložili da bi imali danas ovaj događaj, predivan događaj, sletanje i poletanje Wizz Air-a. Nadam se da će ovakvih linija da bude što više, jer sem putničkog saobraćaja i kargo saobraćaja sve to utiče na investicije Wizz-a , i na prosperitet celog ovog regiona.-rekao je Đurđanović

Predstavnica Wizz Air-a istakla je da je ovo veoma značajan dan ne samo za Wizz Air, već i za niški aerodrom "Konstantin Veliki".
Gradonacelnik Niša i direktor Aerodroma i ostali predstavnici
grada kao i predstavnica Wizz Air-a (foto: Fly from Niš)
- Današnji dan je veoma značajan za Wizz Air , zato što smo pokrenuli linije sa drugog aerodroma u Srbiji i zelimo da istaknemo da je niški aerodrom veoma značajan za našu avio-kompaniju.- rekla je predstavnica Wizz-a

Gradonačelnik Niša, Zoran Perišić istakao je da svega ovoga ne bi bilo bez podrške Ministarstva saobraćaja i SMATSA-e, i napomenuo je da je ovo veoma značaj dan ne samo za Niš nego i za ceo region. Gradonačelnik je rekao da se nada da će Wizz Air otvoriti i druge destinacije iz Niša. Govoreći o Air Serbia-i istakao je da će se tokom jula obnoviti pregovori sa nacionalnom avio-kompanijom.

Uskoro ćete na našoj fejsbuk stranici kao i na YouTube kanalu moći da pogledate fotografije i video materijal sa današnjeg otvaranja redovne linije Wizz Air-a.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

WIZZ AIR USKORO SLEĆE IZ MALMEA

Dobro jutro, dragi posetioci i čitaoci našeg portala! Veliki pozdrav sa niškog aerodroma "Konstanin Veliki". U narednim minutima prenosićemo Vam sve oko dočeka i sletanja prve low cost kompanije Wizz Air, kao i konferencije za novinare. Pratite nas.

Koristite opciju REFRESH, kako bi mogli da nas pratite. Hvala unapred! 



12:00 Usled slaba internet konekcije na aerodromu, nismo bili u prilici da nastavimo sa prenosom.
Izvestaj ocekujte uskoro..
Hvala na razumevanju!



9:35 Poslednje pripreme za svecan docek aviona , pun terminal putnika i novinara.





9:30   prvi putnici na aerodromu.

среда, 24. јун 2015.

SUTRA UŽIVO IZVEŠTAVAMO SA NAŠEG AERODROMA


Naš portal će sutra UŽIVO pratiti dešavanja na niškom aerodromu "Konstantin Veliki", i izveštavati sa terena.

Sa prvim slikama sa aerodroma javićemo se oko 9:30h na našem portalu, zato pratite naš portal. Opširniji izveštaji sa terena biće na portalu sutra u toku dana.


Uredništvo Fly from Niš Team

Wizz Air sutra sleće u Niš

ilustracija ; (foto: twitter.com; @wizzair)
Na niški aerodrom "Konstanin Veliki" sutra sleće prvi low cost avio-prevoznik "Wizz Air" na svojoj prvoj liniji iz Malme-a. Kako to dolikuje svetskim aerodroma, planirano je i da se avion "Wizz Air"-a dočeka svečano "vodenom zavesom".

Avion će prema podacima koji smo našli na sajtu Wizz Air-a u Niš dovesti oko 170 putnika, dok se iz Niša odleteti oko 100 putnika.

Wizz Air će iz Niša za Malme do kraja letnjeg reda letenja, leteti 3 puta nedeljno (utorkom, četvrtkom i subotom). Cena karte za ovu destinaciju iz Niša, na sajtu Wizz Air-a, se može naći već od 1699 dinara.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

уторак, 23. јун 2015.

Niški aerodrom idealan za strane turiste


Koliko je značajan geografski i strateški položaj aerodroma "Konstantin Veliki", govori i podatak da sve više stranih turista koji dolazi u Jugo-istočnu Srbiju ističe potrebu za postojanjem aerodroma u blizini. Najviše njih tokom leta dolazi u srpske banje kojih na jugu ima dosta.

Kako sajt RTS-a prenosi, trenutno ima dosta turista iz Francuske i Austrije koji su došli na odmor u Toplički kraj odnosno u Prolom i Lukovsku banju. Strani turisti, kažu za RTS, da bi im najjednostavnije bilo da dođu preko niškog aerodroma, a ne preko Beograda.

Nedavno je na niškom aerodromu održana prezentacija za turističke poslanike i privrednike ovog dela Srbije, na kome je ukazana sušta potreba za postojanjem i daljim razvijanjem niške vazdušne luke kroz povećanje broja destinacija ka Evropi.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTS

понедељак, 22. јун 2015.

Aerodrom – krila regiona


Vazdušna luka primerena potrebama regiona i zahtevima avio-prevoznika trajno je opredeljenje menadžmenta aerodroma „ Konstantin Veliki“, kaže direktor Vladica Đurđanović neposredno pred polazak prvog aviona na redovnoj liniji iz Niša za Malme.
Vladica Đurđanović, direktor aerodroma "Konstantin Veliki"
(foto: NiskeVesti.rs)
-Bez aerodroma nema razvijenog regiona, nema invesicija. „Konstantin Veliki“ je veoma važan za Niš, ali ne samo za Niš. Mi smo to pokazali 5. juna, skupom na koji smo pozvali sve privrednike i predstavnike njihovih organizacija, lokalne samouprave, državne uprave, direktore razvojnih agencija, turističkih organizacija, koji su i potpisom na izjavu potvrdili da je aerodrom motor razvoja ne samo grada, nego i cele južne i istočne Srbije.

Bilo je pitanje da li se odreći aerodroma ili ne. Gradonačelnik je prepoznao da treba da opstane i opstao je i opstaće zahvaljujući upravo gospodinu Perišiću. I ovo što se ulaže iz siromašne gradske kase doneće para, jer svaki evro uložen u aerodrom donosi najmanje šest evra razvoja u tom regionu. Brojne banje u okruženju ne mogu sebe da zamsile bez aerodroma, tu su i zimski centri koji mogu da se razvijaju tek ako u prečniku od sto kilometara imaju aerodrom. A oni imaju aerodrom.

Prvi redovan putnički let kreće iz Niša 25. juna u 10.40 sa aerodroma "Konstantin Veliki" na relaciji Niš-Malme i tako na dalje svakog utorka, četvrtka i subote, a od ponedeljka 29. juna „kreće“ i druga linija Niš – Bazel, na kojoj će avioni leteti ponedeljkom i petkom. Ima i drugih manjih kompanija koje žele da lete iz Niša, one za sada ispituju tržište, osnovno pitanje za sve je da li će imati dovoljan broj putnika. Sa nama se konsultuju o visni cene karte koju bi ponudili žiteljima ovog regiona, a znamo da je ovo ipak jedan od najsiromašnijih delova Srbije, pa treba naći modus da te karte kompaniji donose prihod a da zadovolje i naše ljude, da mogu da putuju avionom.

Jedna mala avio-kompanija nagoveštava mogućnost da leti do Tivta jednim malim avionom sa osam sedišta, da li će do toga doći ne zmam. Takodje, postoji interesovanje druge avio-kompanije da iz Niša leti za Frankfutrt, Štutgart i Minhen preko Osjeka. Tu je najveći problem prodaja karata, pošto još nisu napravili sistem prodaje internetom, ali se nadam da će iz Niša avioni leteti i u te gradove. Mi smo im sugerisali da cena karte ne sme biti viša od cene iz Beograda, Skoplja ili Sofije. Ako nadju računicu, to će sigurno zaživeti.

Mi smo tu da stvorimo uslove, da aerodrom ima svu kompletnu opremu i ljudstvo licencirano za rad, a kompanije su te koje odlučuju da li će leteti ili ne leteti. Mi smo na sastanku otvoreno prozvali „Er Srbiju“, zato što je po malo nelogično, i to strane kompanije „živo“ zanima - zašto će leteti jedna mađarska kompanija iz Niša, zašto bi letela jedna irska, ili neke druge, kada ne leti domaća. Našim studijama smo pokazali da je, na primer, let Niš - Beč izuzetno profitabilan, a to pokazuje i sam beogradski aerodrom, odakle ima letova za Beč kao iz Niša autobusa za Beograd, da li jedne, druge ili treće avio-kompanije. Zašto ne bi bio jedan let iz Niša, više je nego otvoreno pitanje?! Ne mora svakog dana, neka bude svakog drugog. Beč je bliža destinacija, zadovoljili bi i manji avioni i lično mislim da bi oni uvek mogli da budu puni. Pozvali smo „Er Srbiju“ na tu liniju, nudimo je i ostalim avio-prevoznicima sa našim preporukama i analizama i najverovatnije će neka kompanija prihvatiti to. „Viz-er“ trenutno ne leti za Austriju, a verovatno bi već letela na ovoj liniji.

Kako je bilo?
-Kad sam došao oktobra kao vd direktora aerodroma, došao sam sa izradjenom studijom o održivosti. Da ona nije pokazala da je aerodrom održiv, Grad bi verovatno „digao ruke“. Ona je pokazala i da je samoodrživ i da može da donosi novac svojim poslovanjem i gradu i regionu.

Zatekao sam dug od oko milion evra, četiri neisplaćene plate, račune koji nisu plaćani dve godne unazad, aerodrom bez aviona, sa 60 ljudi koji su radili u gradskom saobraćaju, tako da nije bilo ni malo ružičasto. Najpre smo odvojili gradski saobraćaj, jer nismo želeli da mešamo babe i žabe, aerodrom je namenjen za avione, ne za autobuse i 60 radnika je prešlo u Direkciju za saobraćaj pri Gradu Nišu, sa „nultim stanjem“, što znači da su svi dugovi, svi krediti koje je pravio taj sektor, ostali „na plećima“ aerodroma. To je bila, velika stvar zato što smo posle odvajanja mogli da participiramo za pomoć. Kad tražite pomoć za aerodrom a imate u svom sastavu gradske autobuse, onda je to jako teško definisati. Grad je budžetom predvideo 80 miliona dinara za ovu godinu za pomoć aerodromu koja bi bila namenska za odredjena sredstva i opremu čija ugradnja bi omogućila ove letove koji kreću i koje ćemo od četvrtka imati iz našeg grada. Morala je da se podigne bezbednost putnika, morala je da se poveća udobnost i komfor putnika, da se sredi parking i mnogo toga još.

Svi radnici su u jednom sindikatu i ja nisam imao problema sa radnicima aerodroma. Svi su shvatili u kojoj situaciji se našao aerodrom i bili su svesni da će bez zajedničke pomoći propasti a oni izguibiti svoja radna mesta. Našli smo se na istom zadatku – da aerodrom opstane, da oni primaju plate i da avioni lete. Prvo smo zajedno uveli, jedini u Nišu, a koliko znam i u regionu, minimalnu zaradu. Za šest meseci koliko smo primali minimalac, mi smo konsolidovali svoje redove i od februara meseca primamo punu platu. Nije ona velika, ali je za sada redovna i u granicama proseka privrede Niša. Aerodrom uvek treba da bude profitabilno preduzeće i ja očekuijem da u naredbim godinama budemo jedno od najboljih preduzeća u Nišu. Da ćemo isplaćivati ne samo prosečne plate nego najveće plate u regionu, a da ćemo to ostvaritti našim radom, odnosno sletanjem i poletanjem aviona koji će nam donositi prihod.

Kada sam došao radnici su prvo pitali kada ćemo početi da isplaćujemo plate, Posle par meseci da li će plate biti redovner, sada, kada su redovne, pitanje je kada će biti veće. E to je nešto lepo. Mislim da smo jedino preduzeće u gradu koje je potpisalo kolektivni ugovor sa sindikatom.
Aerodrom ima 89 radnika i trenutno možemo u potpunosti servisirati naše plate i redovne troškove jer je drastično ovih nekoliko meseci unazad povećan prihod uz smanjenje svih izdataka.

Najveći problem aerodroma su krediti koji su uzimani za isplatu plata. Kredit treba uzimati da bi se u konkretnom slučaju povećao broj letova i zaradile pare. Za otplatu dugoročnog kredita, podignutog u „švajcarcima“, u vreme kada je aerodrom imao najviše para i danas izdvajamo najveći deo zarade.

Sadašnjost
-Da bi aerodrom bio „otvoren“, mora da ima ogroman broj sertifikata, sve to košta, počev od opreme pa do ljudstva. Eto, niški aerodrom to ima. Aerodrom „Konstantin Veliki“ otvoren je u svako vreme, na njega uvek može da se sleti i sa njega poleti. Kada se o njemu priča, uglavnom se govori o redovnim linijama, ali to ne znači da na aerodrom ne sleću privatna avijacija, generalna avijacija, sportska i medicinska avijacija, svi oni sleću na niški aerodrom. Znači, privatni avioni, avio -taksi su naši redovni korisnici. To su biznismeni iz „Džonsona“, „Mišelina“, oni su već tu i njima ovaj aerodrom jako puno znači. Svaki drugi dan sleti avion sa nekim pacijentom iz ovog dela Srbije, naši mirotvorci poleću i sleću sa niškog aerodroma...

U petak 20. juna je prvi put u istoriji grada koji ima aerodrom od 1986. godine, u njemu boravio generalni direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) Radojica Rovčanin. Menadžment aerodroma i rukovodsto Grada su argumentima ubedli Kontrolu letenja da u Niš treba investirati. Aerodrom Niš nema uredjaje za instrumentalni prilaz aviona, ono što mi Srbi zovemo “automatski pilot“. Do sada su se pravdali izuzeto povoljnim meteo-uslovima u Nišu tako da avionima nije potrobeno da imaju taj prilaz jer je opremna skupa, a to je možda par dana u toku godine. Ali, sada dolazimo u situaciju da avio-kompanije ne žele da razgovaraju sa aerodromom koji nema uredjaje za instrumentalni prilaz. Direktror je razumeo naše probleme i plan posloovanja kontroile leta za narednu godinu uvrštena je ugradnja tih ALS uredjaja, opreme vredne oko milioin evra. Takodje, predvideli smo gradnju kontrolnog tornja na aerodromu u fiunkcije bezbednijeg leta i preleta. Sada se ta služba nalazi u našim prostorijama, a novi toranj bi bio snabdeven najnovijom opremom za navigaciju i to bi bio znak da „Konstantin Veliki“ neće nikad više biti u poziciji da nema letova. Obećali su nam i ugradnju „prilaznih svetala“ koja su takodje za uslove loše vidljivosti.

Do kraja oktobra kontrola leta će pustiti u rad uredjaje za automatsko merenje daljine vidljivosti koji će automatski biti prenošeni avionu koji sleće. To su stvari koje su dosada bile nezamisilive za Niš, a sve to trasira put niškom aerodromu ka redu velikih, na koji će sletati i sa koga će uzletati sve kompanije.

Planovi
-Najinteresantnije u budućnosti na čemu će menadžment raditi je kargo saobraćaj. Niš ima izuzetno dobru geografsku poziciju i po završetku gradnje auto puteva Niš-Skoplje, Niš-Sofija pa u perspektivi i Niš –Tirana, naš aerodrom biće centar kargo saobraćaja. Kargo avioni i sada lete iz Niša i to je na nivou od oko sto aviona u toku godine, a mi očekujemo da ćemo ulaganjem određenih sredstava u takozvani „kargo loder“, koji omogućava utovar kontejnera u avion na visini od pet i po metra, a koji košta oko 250 .000 evra, moći da u Nišu imamo kargo saobraćaj avionima „erbas“ A 319 i A 320, koji najviše učestvuju u ovom vidu transporta i mislim da ćemo tada imati svakodnevno po jedan kargo let.

Očekujem skori susret sa generalnim direktorom „Železnice Srbije“, pruga je veoma blizu aerodroma u Nišu, pa imamo određene prepreke, a sa jednim malim dogovorom mogli bi da povećamo dužnu koriščenja naše piste za skoro 220 metara i tako omogućimo da još veći avioni sleću i poleću sa niškog aerodroma.
Po usvajanju plana detaljne regulacije Grada Niša biće omogućena izgradnja kargo logističkog centra, koji će podrazumevati izgradnju železničke stanice kod aerodroma, koja će biti u sklopu obilaznice oko Niša. Tu bi bio kargo centar i to je ono na čemu ćemo insistirati. Na taj način omogućićemo da i jug Srbije svoje poljoprivredne proizvode što pre plasira u Evropu i Rusiju, a i aerodrom bi tu imao svoj prihod.

Izvor: NiskeVesti.rs
Ilustracija: Fly from Niš Team

субота, 20. јун 2015.

Malim avionom do Tivta za 130€ ?

ilustracija (foto: finesthotels.net)
Gostujući u jutarnjem programu TV Zona Plus, direktor niškog aerodroma izjavio je da jedna avio-kompanija zainteresovana da u formi avio-taksi prevoza organizuje letove iz Niša do Tivta. Eventualni letovi ove avio-kompanije bili bi organizovani malim avionom do 8 sedišta, a povratna karta bi iznosila 130.
,,Jedna avio-kompanija je zainteresovana za letove iz Niša jednim malim avionom sa 8 sedišta, tako da je to kao putnički taksi tj. avio taksi i sa nekim pristupačnim cenama. Povratna karta će biti od 130€. Da li će završiti sve uslove da može da lete, to je do njih. Zainteresovanost postoji."- rekao je Đurđanović
Sa niškog aerodroma za Tivat poslednji put se letelo 2009.godine kada je na ovoj destinaciji leteo "Montenegro Airlines".

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

5 dana do početka prvih low cost letova iz Niša

ilustracija (foto: airlinestravel.ro)
Ostalo je 5 dana do početka prvih low cost letova sa niškog aerodroma ka Malme-u i 9 dana do leta ka Bazelu.

Prvi avion Wizz Air sleteće iz Malme-a
25.juna tačno u 10:10h, dok će iz Niša poleteti pola sata kasnije u 10:40h. Avioni mađarskog niskotarifnog prevoznika će za Malme leteti 3x nedeljno, utorkom, četvrtkom i subotom.
I dalje se mogu naći izuzetno povoljne cene avion karata za letove iz Nisa ka Malme-u, i to po početnoj ceni od 1699 dinara.

Za tačno mesec dana ovaj low cost prevoznik će posle 6 godina ponovo direktno povezati Niš i Švajcarsku, ovoga puta sa gradom Bazel. Prvo sletanje aviona , 29.juna, očekuje se u 18:35h, dok je poletanje sa aerodroma "Konstantin Veliki" planirano za 19:05h. Wizz Air će leteti 2x nedeljno do Bazela, ponedeljkom i petkom. 

Kartu za prvi let do Bazela je moguće kupiti po početnoj ceni od 1699dinara.

Opširnije o cenama avio karata ka ovim destinacijama možete pogledati ovde.

Karte možete kupiti preko sajta Wizz Air-a ili preko ovlašćenih agencija za prodaju avio karata u Nišu i širom Srbije. Takodje ukoliko kupite karte preko Wizz Air-ovog sajta možete ostvariti značajne popuste ukoliko postanete član Wizz Discount Club-a.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

петак, 19. јун 2015.

Čarter letovi za Moskvu u zimskoj sezoni


Prema rečima direktora niškog aerodroma, Vladice Đurđanovića, 10 čarter letova za Moskvu najavljeno je u predstojećoj zimskoj sezoni. Zahvaljujući ovim čarterima očekuje se da samo na ovoj liniji kroz nišku vazdušnu luku prođe blizu 1800 putnika.
,,Najavljeno je 10 letova iz Moskve u toku zimske sezone ka zimskim turističkim centrima, Prolom Banji, Lukovskoj Banji i Kopaoniku. Očekujemo 10 punih aviona, to je 1800 putnika. " - izjavio je Đurđanović za TV Zonu Plus
Podsetimo da su ruski turoperateri(R-tours, ApelSin, 7-tour i Geometrija) prošle zimske sezone  organizovali 3 čarter leta, avionom ruske avio-komapanije "Yamal", na destinaciji Moskva - Niš - Moskva. Većina ruskih turista odsedala je na Kopaoniku. I naši građani u organizaciji turističke agencije "Mondorama" su imali prilike da lete za Moskvu. Ukupno prevezenih putnika na ova 3 čarter leta bilo je oko 550.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Moguće nove linije ka Crnoj Gori i Nemačkoj

Ilustracija (foto:home.bt.com)
Direktor aerodroma Niš, Vladica Đurđanović izjavio je danas da se vode intezivni pregovori sa nekoliko avio-kompanija koje su zanteresovane za letove iz Niša.

Kako je rekao  avio-kompanije zainteresovane su da lete do Tivta, ali i da preko Osijeka lete do Štutgarta, Minhena i Frankfurta.
,,Ima zainteresovanih avio-komapanija koje žele da lete iz Niša do Tivta, zatim preko Osijeka do Frankfurta, Štutgarta i Minhena." - kaže Vladica Đurđanović
Đurđanović je rekao da odgovore od avio-kompanija treba očekivati veoma brzo, ako lete do Tivta, jer sezona već počinje.

Na pitanje novinara da li Air Serbia planira da leti iz Niša, direktor aerodroma kaže da su im predložili da lete do Beča, ali da odgovor sa njihove strane nisu dobili.
,, Mi smo održali 5.juna veličanstven skup privrednika i turističkih radnika na aerodromu, koji su pozvali Air Serbia-u, domaću avio-kompaniju da krene sa letovima iz Niša, jer postoje svi finansijski uslovi. Ne bi to bili letovi sa gubitkom, ideja je da domaća avio-kompanija ima letove iz Niša i predložili smo liniju Niš-Beč zato što je ta linija izuzetno profitabilna i svaka avio-kompanija koja leti imaće samo puno uspeha, a ne neuspeha."-istakao je Đurđanović
Prema Đurđanovićevim rečima otvaranja baze Wizz Air-a u Nišu možemo da očekujemo tokom 2016.godine, nakon usvajanja Plana detaljne regulacije kojom će biti predviđena lokacija za izgradnju hangara neophodnog za smeštaj jednog njihovog aviona i njihovih avio-mehaničara.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Instalacija ILS uređaja naredne godine


Danas je u Gradskoj kući održana konferencija za novinare na kojoj su govorili generalni direktor SMASTA-e, Radojica Rovčanin i gradonačelnik Niša Zoran Perišić. Kako se moglo čuti, Aerodrom Niš uskoro će postati jedan modernizovan aerodrom sa svom neophodnom opremom za bezbednije odvijanje avio-saobraćaja pri nepovoljnim vremenskim uslovima.

SMATSA (Kontrola letenja SCG) planira da u narednim mesecima od jula do kraja avgusta instalira 3 RVR uređaja oko PSS(poletno-sletnoj stazi) i uređaj za merenje baze oblaka u krugu kontrolnog tornja.
Generalni direktor SMATSA-e istakao je da je Srbiji iz strateških razloga potreban aerodrom "Konstantin Veliki", te se nada da će Niš uskoro dobiti najmoderniji aerodrom.
,,Dogovorili smo se oko svih detalja osposobljavanja aerodroma. Uređene su sve procedure da bi se dobio moderan aerodrom."-izjavio je Rovčanin
Ugradnja sistema za instrumentalno sletanje aviona pri smanjenin meteo uslovima (smanjena vidljivost do 800 metara), planirana je Poslovnom strategijom SMATSA-e za period 2016.-2017. Vrednost ILS uređaja iznosi oko 1 milion evra, stim što, kako su poručili ljudi iz Kontrole letenja , aerodrom ili grad će morati da investiraju u prilazna svetla.

Kako je Gradonačelnik Perišić istakao niški aerodrom dobijanjem novih uređaja menja svoj status i kategoriju čime postaje konkurentniji na tržištu.

Odgovarajući na naše pitanje da li se planira izmeštanje dela zelezničkog kraka koji prolazi pored piste kada avion sleće iz pravca Jastrebca, Gradonačelnik Niša kaže da je na sastanku u Ministarstvu saobraćaja nedavno dogovoreno da se taj deo izmestiti, kako bi i sama pista mogla da se produži za par stotina metara.

SMATSA u narednim godinama planira i izgradnju novog kontrolnog tornja na niškom aerodromu, ali tek nakon usvajanja Plana detaljne regulacije(PDR) kojim treba da bude regulisano pitanje lokacije za izgradnju novog tornja.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

четвртак, 18. јун 2015.

Uspešno izvedena vežba u vandrednim situacijama na aerodromu

Evakuacija terminala nakon "eksplozije bombe" (foto: Aerodrom Niš)
Današ na niškom aerodromu bila je održana vežba u slučaju vandredne situacije na aerodromu "Konstantin Veliki". Tema vežbe bila je "Najava bombe u holu pristanišne zgrade sa eskalacijom situacije i eksplozijom bombe".

Zbrinjavanje povređenog lica od strane pripadnika
SVS Aerodroma Niš i lekara Hitne Pomoći
(foto: Aerodrom Niš)
Ova vežba održana je na osnovu Programa za bezbednost civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i naloga Direktorata civilnog vazduhoplovstva. Aerodrom Niš je planirao i izveo sveobuhvatnu vežbu provere funkcionisanja plana za vanredne situacije na aerodromu.

Učesnici vežbe bili su pripadnici granične policije na aerodromu Niš, Odred Žandarmerije u Nišu, Služba obezbeđenja aerodroma Konstantin Veliki, Spasilačko vatrogasna služba aerodroma Konstantin Veliki, Bezbednosno-informativna agencija, Zavod za hitnu medicinsku pomoć iz Niša.
-Vežbom je pokazana uvezanost svih ekipa na terenu, njihova sinhronizovanost, način formiranja komandnog štaba, komunikacija koja treba da se obavlja preko komandnog štaba kao i ispravnost sredstava i opreme koja se koristi tokom vežbe.Planiranje i izvođenje vežbe je osnov i za revidiranje i uvezivanje postojećih planova za vanredne situacije koje ima svaka organizacija koja učestvuje u vežbi ponaosob.- poručeno je sa niškog aerodroma

Na aerodromu "Konstantin Veliki" ističu da su periodične vežbe osoblja uključenog u akcije pri vanrednoj situaciji najbolja priprema za efikasno reagovanje u realnoj situaciji.

Fly from Niš Team / Aerodrom Niš

Wizz Air najavio nabavku 110 aviona Erbas A321neo

ilustracija (foto: Airbus A321neo)
Wizz Air, najveća niskobudžetna aviokompanija u regionu Centralne i Istočne Evrope, objavila je danas da je potpisala Memorandum o razumevanju sa kompanijom Airbus S.A.S. koji se odnosi na kupovinu 110 aviona Airbus A321neo sa početkom isporuke tokom 2019.

Memorandum o razumevanju obuhvata i pravo Wizz Air-a za nabavku dodatnih 90 aviona. Novi avioni će zameniti postojeće avione kada oni budu vraćeni davaocima lizinga, a i stvoriće dodatni kapacitet za dalji rast Wizz Air-a. U okviru potpisanog Memoranduma Wizz Air ima mogućnost zamene određenog broja aviona A321neo avionima A320neo, u zavisnosti od budućih potreba. Sporazum omogućava Wizz Air-u otkazivanje deset aviona A320ceo koje je trebalo da dobije u 2018. u sklopu postojećeg ugovora sa kompanijom Airbus S.A.S.

Vrednost potpisanog Memoranduma premašuje 12,5 milijardi američkih dolara, prema kataloškim cenama aviona, ali će pri realizaciji posla biti obezbeđen popust. Zaključenje sporazuma o naručivanju aviona će se obaviti po odobrenju uslova iz Memoranduma od strane Upravnog odbora Wizz Air-a, uspešnog okončanja pregovora o realizaciji kupoprodajnog ugovora i nakon odobrenja posla od strane akcionara Wizz Air-a.
"Razmatrali smo različite opcije za narudžbinu ali je Airbus izneo najbolju ponudu koja uzima u obzir kombinaciju tipova aviona, njihovu efikasnost, podršku i cenu, tako da je bilo logično nastaviti ovu dugogodišnju saradnju sa njima kako bismo proširili naše tržište na celu Evrope i dalje", rekao je Jožef Varadi (Jozsef Varadi), izvršni direktor Wizz Air-a. "Naše operacije će nastaviti da prave značajno niže troškove zahvaljujući novim avionima koje odikuju inovacije u kabini, motori najnovije generacije i unapređenje efikasnosti".

"Kao što je kompanija nedavno naglasila, pružaju nam se uzbudljive i primamljive prilike za rast u Centralnoj i Istočnoj Evropi gde stopa rasta BDP-a značajno premašuje onu na daleko zrelijim tržištima Zapadne Evrope i potencijal za avio saobraćaj raste", rekao je Varadi. "Naša porudžbina od 110 aviona A321neo će stvoriti osnovu za održavanje našeg disciplinovanog širenja na duže staze, omogućivši nam da nastavimo da nudimo niske cene našim putnicima širom regiona Centralne i Istočne Evrope i dalje, kao i da nastavimo rast i u narednoj deceniji".

"Po realizaciji naša porudžbina će uključiti nove avione Airbus A321neo sa promenjivom konfiguracijom putničke kabine i kapacitetom od 239 sedišta i standardnim razmakom od 18 inča", rekao je Varadi. "Ova neo (new engine option) porodica nudi značajno niže operativne troškove i manju potrošnju goriva što će direktno uticati na smanjenje naših troškova."  
Wizz Air je do sada primio 61 avion Airbus A320 od ukupno naručenih 112, među kojima je i visokokapacitetni A321 čija isporuka počinje u novembru. Isporuka preostalih aviona će biti umanjena za 10 aviona koji su postali deo nove porudžbine, i nastaviće se do sredine 2018.

Izvor: Wizz Air