PORTAL KOJI SE BAVI PROMOVISANJEM LETOVA IZ NIŠA

петак, 30. октобар 2015.

Aerodrom obara rekord iz 2006.godine, do sada letelo više od 25 hiljada putnika

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Direktor niškog aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Đurđanović gostujući na RTV Belle Amie izjavio je da očekuje da će se broj putnika od preko 35 hiljada iz 2006.godine premašiti već ove za samo 6 meseci od uspostavljanja prvih niskotarifnih linija i da je za predhnodna 4 meseca letelo više od 25 hiljada putnika.

On je rekao da se nada da je Wizz Air zadovoljan postignutim do sada , da je popunjenost na letovima  za 4 meseca poslovanja preko 80%.
- To zadovoljstvo oni neiskazuju, ali to možemo videti na primeru zimskog reda letenja koji je objavljen mesec dana pre nego što ga Wizz Air objavi zvanično. Tada objavljuje sa sigurnih aerodroma, kao i letnji red letenja, sobzirom da je nastavio letovi mi očekujemo da je on zadovoljan. - rekao je Đurđanović
O odnosu broja putnika koji lete, direktor niškog aerodroma kaže da je to otprilike 50%-50% što pokazuje da letove pojednako koriste kako ljudi iz dijaspore tako i njihovi rođaci.

Govoreći o postojećim linija, Đurđanović je ponovo kritikovao turističke agencije zbog toga što se u uopšte ili vrlo slaba angažuju oko dovođanja stranih turista u ovaj region.
- Ja sam kritikovao turističke agencije koje te linije ne za dovođenje turista. Dobio sam informaciju da je jedna turistička agencija dovela 20 turista iz Švedske u Niš koji su obišli naš grad i region. - izjavio je Đurđanović
Đurđanović kaže letove Wizz Air-a pored dijaspore, letove koriste i turisti ali i poslovni ljudi koji neki od njih dolaze i svojim privatnim avionima poput Mišelina ili Džonson Elektrika.

Direktor aerodroma je rekao da se nada da će nakon godinu dana od razrade ovih linija doći do prosperiteta niške vazdušne luke.
- Nadam se da će posle jedne godine razrade ovih linija doći do prosperiteta niškog aerodroma, dok te avio-kompanije vide sigurnost u niškom aerodromu, da su one sigurne da mi možemo da sve poslove vezano za prijem i otpremu vazduhoplova i putnika, što mi sad pokazujemo. Zadržavanje aviona Wizz Air-a je 25 minuta. Za 25 minuta kompletno opsluživanje i vazduhoplova i putnika mi obavimo, to je već jedna rutinska operacija za posade na aerodromu i mi smo strahovito zadovoljni time. - istakao je Đurđanović
Govoreći o liniji Niš - Istanbul, Đurđanović je izjavio da zainteresovanost kompanija za ovu liniju postoji, ali da do realizacije mora da prođe izvesno vreme. 

Iako aerodrom sa svoje strane garantuje da će linija do Beča biti komercijalno isplativa, prema rečima direktora Đurđanovića za sada ni jedna avio-kompanija nije pokrenula kokretne koraka ka uspostavljanju ove linije, ali da su neke avio-kompanije tražile subvencije ka ovoj destinaciji što aerodrom nije mogao da se sa tim složi.

Verona, Milano, Cirih, Beč, Minhen, Frankfurt, Pariz, London, Moskva su samo neke od destinacija koje bi mogle avio-kompanije da lete, a koje aerodrom uglavnom ističe u pregovorima sa njima.

Đurđanović očekuje da će kroz 3 godine aerodrom zaživeti tj. da će imati više letova 3-4 dnevno ako neka od kompanija otvori bazu, te da će se kroz porast letova povećati i cena takse koja je trenutno 3 evra po putniku i koja je oročena sa Wizz-om na 3 godine. On očekuje da će aerodrom sa preko 300 hiljada putnika biti samoodrživ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bez zimskih čartera iz Moskve ove sezone


Direktor je rekao da će se od ove godine čarteri iz Moskve, iako je bilo planirano da idu preko Niša biti preko Beograda, a kao razlog istakao to da te čartere organizuju beogradske turističke agencije koje su u ponudu uključili i obilazak glavnog grada.
Ruski turisti na Kopaonik stižu preko Beograda
(foto arhiva Fly from Niš)
-Bilo je govora da će 10-tak aviona sleteti iz Rusije za novu godinu, neće sleteti, sleteće u Beograd, zato što to vode beogradske turističke agencije i one nisu želele da dovedu turiste za Kopaonik da slete u Niš i da za sat vremena budu tamo. Naše turističke agencije treba da se organizuju i da iskoriste jeftine karte iz Švedske; Danske i Norveške, kao iz Nemačke, Francuske i Švajcarske i da dovedu turiste da vide Niš i okolinu i na taj način če avioni biti u potpunosti puni, ne samo sa našim ljudima koji rade u inostranstvu nego i turistima koji će ostaviti neki evro ovde u Nišu. - istakao je direktor aerodroma
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Razvoj kargo saobraćaja


Želja sadašnjeg rukovodstva aerodroma je da pored putničkih letova, razvija kargo saobraćaj koji može da donese mnogo više novca, ali da trenutno aerodrom ne raspolaže opremom za obavljenje obimnijeg kargo saobraćaja iz Niša.
Kargo donosi više novca od putnickog saobraćaja
(foto: M.S.; Avioni iznad Niša)
- Mi bi smo želeli da polako razvijamo kargo saobraćaj. Meni je žao što u predhodnik 20-tak godina koliko postoji aerodrom nije nabavljana oprema koja bi služila za razvijanje kargo saobraćaja. Taj kargo logistički centar, to se moglo puno novca uložiti u opremu koja bi omogućila razvoj kargo logističkog centra i kargo saobraćaja. Kargo saobraćaj je mnogo značajan za privredu regiona Niša, značajan je i za aerodrom tj. naše prihode koji donosi mnogo više novca nego putnički saobraćaj, ali neko nije ulagao novac u opremu tako da mi opšte nemamo opremu za kargo saobraćaj, te ćemo u narednom periodu probati da nabavimo tu opremu koji će omogućiti da imamo kargo letove. - kaže Đurđanović
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Instalacija ILS CAT I do 2017.godine


On je rekao da mnogo avio-kompanija u pregovorima sa aerodromom ističu potrebu za kategorijom jedan koju aerodrom planira dobiti do 2017.godine, i da se tada očekuje još veća zainteresovanost kompanija, jer ne žele, kako kaže, da zbog magle slete na neki drugi aerodrom.
-Aerodrom nema kategoriju 1 tj., on nije kategorisan aerodrom što je veoma bitno za avio-kompanije i mi se sada trudimo da u narednom periodu do 2017.godine, kao što smo i obećali Wizz Air-u i ostalim avio-kompanijama postaćemo aerodrom prve kategorije, a to je tzv. uvođenje ILS sistema odnosno uređaja za intrumentalno sletanje aviona i prilazna svetla. To je investicija vredna negde oko 2 miliona evra i nadam se da će država stati iza toga. Obećanje stoji, svi pripremni radovi su urađeni tako da će 2017.godine ući u red kategorisanih aerodroma. Onog momenta kada udje u red kategorisanih aerodroma, avio-kompanije ne razmišljaju da li je sve u redu da leti sa niškog aerodroma. Sve što smo sa Wizz Air-om dogovorili, mi smo smo to ispunili. Pre 10-tak dana pušten je u probni rad uređaj za automatsko merenje daljine vidljivosti, to će trajati negde mesec do mesec i po dana da se vide svi podaci i onda će biti pušten u puni rad. -rekao je Đurđanović
Direktor niškog aerodroma je rekao da će sam ILS nabaviti i aerodromu isporućiti Civilna kontrola letenja tj. SMASTA, dok se on nada će aerodrom uz pomoć grada i republike obezbediti i dodatnih milion evra za nabavku prilaznik svetala koji će se moći etapno raditi, sa ciljem da se to završi do 2017.godine.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie

Pregled najjeftinijih i najskupljih avio-karti na letovima Wizz Air-a iz Niša

ilustracija ; (foto: eurospot.com)
Prema podacima sa sajta Wizz Air-a pregled najjeftinijih i najskupljih avio-karata za letove od/do Niša, na današnji dan (30.10.2015.).
 

Još malo avio karata je ostalo po ceni od 2299 dinara u smeru od Niša do Bazela, i to za dane 11.12..2015.godine*. Trenutno najskuplja cena aviokarte iznosi 18399 dinara za 02.11.2015.godine*.  

Jeftinih avio karata po ceni od 14,99 evra koliko treba izdvojiti u jednom pravcu iz Bazela ka Nišu i dalje ima i to za 18.1., 25.1.2016.godine*. Trenutno najskuplja aviokarta za ovaj pravac iznosi 159,99 evra za 18.12.2015.godine*.

Što se tiče destinacije Niš-Malme i dalje ima jeftinih karata po ceni od 1699dinara za dane
1.12., 5.12., 8.12., 12.12., 15.12., 19.12.2015., 19.1., 23.1, 26.1, 30.1., 2.2., 6.2., 9.2., 13.2., 16.2., 23.2., 8.3.2016.godine*.Trenutno najskuplja aviokarta iznosi 21799dinara za 9.1.2016.godine*

Najjeftiniju kartu za pravac Malme-Niš možete naći po ceni od 129kruna za dane 28.11., 1.12., 5.12., 8.12., 12.12.2015., 5.1., 12.1., 16.1., 19.1., 23.1, 26.1, 30.1., 2.2., 6.2., 9.2., 27.2., 1.3., 5.3., 8.3.2016.godine. Najskuplja aviokarta u ovom pravcu iznosi 1099kruna za dan 19.12.2015.godine*.
 

Opširnije o drugim cenama avio karata ka ovim destinacijama možete pogledati ovde.
 

Karte možete kupiti preko sajta Wizz Air-a ili preko ovlašćenih agencija za prodaju avio karata u Nišu i širom Srbije kao i na terminalu niškog aerodroma "Konstantin Veliki". Takođe, ukoliko kupite karte preko Wizz Air-ovog sajta možete ostvariti značajne popuste ukoliko postanete član Wizz Discount Club-a.

*pregled karata je rađen do kraja zimskog reda letenja.


Fly from Ni
š Team

уторак, 27. октобар 2015.

Panorama Niša iz aviona Wizz Air-a

Putnici koji sleću na niški aerodrom nemaju tako često priliku da slete preko grada, zbog veoma povoljnih meteo uslova koji aerodrom "Konstantin Veliki" poseduje. No, kada se to ipak dogodi što bi rekao pilot u avionu, sa njihove lete i desne strane mogu videti kako naš grad sa sve okolinom izgleda iz vazduha.

Tako je bilo i nedavno kada su putnici na liniji iz Malmea sleteli na aerodrom upravo preko grada, a jedan od tih putnika nam je dostavio i fotografije Niša iz aviona Wizz Air-a.


Panorama grada iz aviona Wizz Air-a pri sletanju na niški aerodrom iz Malme-a (foto: A. J.)
Posted by Fly from Nis on уторак 27. октобар 2015.



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

понедељак, 26. октобар 2015.

Direktor TON-a o novim linijama, broju putnika, letnjim čarterima

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Gostujući u emisiji na RTV Belle Amie, direktor TON-a Uroš Parlić ocenio je da niški aerodrom ima veliku perspektivu u narednim godinama te i priliku da premaši 100.000 putnika na godišnjem nivou, kao i da naredne godine treba očekivati neke nove destinacije u redovnom i čarter saobraćaju tokom letnje sezone.

Komentarišući najavu Wizz Air-a u vezi dodatnih letova za Malme tokom novogodišnjih praznika, Parlić kaže da se pokazuje tačnost podataka kojim su im prosleđivali u fazi pregovora oko pokretanja letova iz Niša.
-Kao što smo i predvideli od samog starta, mi smo vrlo realne podatke davali o potencijalu za broj putnika koji su se kasnije poklopili i naravno da su oni prezadovoljni. - kaže Parlić
Iako ga čudi što nacionalna avio-kompanija još uvek nije uspostavila neki let, Parlić ipak kaže da oni posluju na ekonomskom principu imajući u vidu strano vlasništvo, te da je grad mogao na neki način da ih ipak ohrabi da krenu sa nekom linijom.
Još uvek bez letova iz Niša; ilustracija (foto: playtravel.info)
-Mene čudi zašto neka druga avio-kompanija npr. Air Serbia koji je naš nacionalni avio-prevoznik ne otvori neku liniju. Ja mislim da oni u ovom trenutku jesu nacionalna avio-kompanija, ali da posluju na ekonomskim principima imaju 50% stranog vlasništva. Realno mislim da smo tu mogli nešto da im pomognemo da hrabrije odluče da lete iz Niša. Mislim da nas nisu dovoljno ozbiljno shvatili u toj priči. - izjavio je Parlić
Govoreći o novim destinacijama u narednom periodu, direktror TON-a ocenio je da postoji ogroman potencijal ka destinacijama kao što je Pariz, gradovi u Nemačkoj kao i Beč, gde živi dosta naših ljudi sa ovog područja.
-Iz Niša ima ogromnog potencijala ka Parizu, ka nekim od nemačkih gradova ili ka Beču gde Wizz Air ne može da leti. Sam grad Beč ima strahovito mnogo naših ljudi koji su iz ovog područja Srbije. Samo ta prva prezentacija kada smo radili analizu pokazivala da 75% ljudi koji su u emigraciji u inostranstvu na privremenom radu su sa juga i jugoistoka, a ne sa centralne ili severne Srbije. - istakao je Parlić
Čarteri agencija Mondorama iz Niša za Krit 2007/08
(foto: Aerodrom Niš)
Govoreći o razlozima zašto unazad nekoliko godine niške turističke agencije ne organizuju čartere tokom leta, Parlić kaže da to ima veze sa ekonomskim stanjem u gradu.
- To ima više veze sa ekonomskom moći gradjana koja je takva da nemožete tokom cele sezone da održite dobru popunjenost svih kapaciteta u avionu. Lako je prodati kapaciteta u avionu na početku sezone, kada su cene smeštaja jeftinije i na kraju sezone, ali imate period od jula i avgusta kada bi realno trebalo da se najviše napravi posla i kad su cene najveće tu je već problem. Niš više nije grad sa takvim kapacitetima i tim ekonomskim potencijalom za potrošnju naših sugrađana da oni mogu da sebi priušte. - rekao je direktor TON-a
ilustracija ; (foto: Aerodrom Niš)
Postoji mogućnost da se turisti iz Niša i okoline već sledeće letnje sezone prevezu avionom do Turske, Grčke i Crne Gore.
-Turska je jedna od destinacija kojoj se turisti vraćaju, tu mislim da postoji potencijal za sledeću sezonu, i nama naša prijateljska Grčka sa ostrvima, pa čak i Crna Gora. To bi moglo da se sezonski vrati. - kazao je Uroš Parlić
Mnogi zainteresovani građani pitaju zašto se neradi na liniji Niš - Tivat, na šta Parlić odgovara da je to prepušteno Montenegro Airlines-u ili nekim čarter avio-kompanijama. Parlić ističe da, ako imaju ekonomski intereses to će sigurno uvesti, uz napomenu da grad Niš više ne dotira prazna mesta u avionu.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / RTV Belle Amie

[FOTO] Aerodrom Niš i Wizz Air iz ugla putnika

Nastavljamo sa našom kampanjom objavljivanja slika putnika koji su leteli sa ili do niškog aerodroma "Konstantin Veliki". U proteklih nedelju dana dobili smo dosta Vaših fotografija koje ste mogli da vidite na našoj fejsbuk i tviter stranici.

(foto: FFN)
(foto: Aleksandar Nikolić)
(foto: D.V.)
(foto: D.V.)
(foto: Dejan Gašić)
(foto: Miodrag Milivojević)
(foto: Milan Milenko)
(foto: Zoran Dojčinović)
Ukoliko i Vi  imate neke fotografije ili neki video materijal sa aerodroma Niš ili iz Wizz-ovog aviona gde se vide Niš ili aerodrom i želite da to i drugi vide, pošaljite nam putem poruke na našoj fejsbuk ili tviter stranici.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

субота, 24. октобар 2015.

[FOTO VEST] Sletanje kargo aviona preko grada na aerodrom Niš

Iljušin 76 iznad Niša (foto: Vladimir Mijatović)
Niški avio spoteri i ovog puta bili su aktivni i uspeli su da zabeleže sletenja kargo aviona tipa Iljušin IL-76 iz Madrida koji je oko 17h sleteo na niški aerodrom "Konstantin Veliki".Takođe, jutros je iznad grada sleteo na niški aerodrom i avion Wizz Air-a iz Malmea.

Slike niških spotera možete pogledati u nastavku.
(foto: Vladimir Mijatović)
(foto: Aleksa Mladenović)

(foto: Vladimir Mijatović)
(foto: Juznjak 018, skyscrapercity forum)
IL-76 u preletu iznad stadiona Čair (foto: Vladimir Mijatović)
Iznad stadiona Čair iz drugog ugla(foto: Juznjak 018, skyscrapercity forum)
IL-76 na pisti aerodromu Niš (foto: Matija Stojanović, Avioni iznad Niša)
(foto: Matija Stojanović, Avioni iznad Niša)
(foto: Matija Stojanović, Avioni iznad Niša)
(foto: Matija Stojanović, Avioni iznad Niša)
Wizz u preletu iznad Niša iz Malmea (foto: Vladimir Mijatović)
(foto: Vladimir Mijatović)



Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

петак, 23. октобар 2015.

Gradonačelnik: Na proleće nova avio-linija iz Niša

ilustracija (foto: hdwallpapers.com)
Gradonačelnik Niša, Zoran Perišić najavio je da bi sa niškog aerodroma već na proleće moglo da se leti ka još jednoj destinaciji, ali da nije rekao koja će avio-kompanija leteti na toj liniji.
- U ovom trenutku imamo letove prema dve destinacije. Očekujemo na proleće dobre vesti za bar još jednu novu destinaciju, sa istom ili nekom od drugih avio-kompanija. -rekao je Perišić, gostujući večeras u debatnoj emisiji koju je organizovao Media i Reform centar Niš
On je istakao da je aerodrom na dobrom putu da postane samoodrživ i to već kroz 2 godine kada grad više neće subvencionisati njegov rad, ali i da grad više ne subvencioniše avio-kompanije kao ranije.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

Sezonski red letenja - zima 2015./ leto 2016.

Iz Niša (INI) za:
Destinacija Broj leta Polazak Dolazak Kompanija Napomene Dan
Basel-Mulhouse (MLH)* W64263 19:05 21:25 Wizz Air Od 26.10. 1 - - - 5 - -
Malmo (MMX)* W64265 10:45 13:15 Wizz Air Od 27.10. - 2 - - - 6 -
Malmo (MMX)** W64265 10:45 13:15 Wizz Air 24.12., 31.12. - - - 4 - - -
Kaluga (KLF)* WZ9146 13:50 18:40 Wizz Air 3.1. i 10.1.2016 - - - - - - 7
Basel-Mulhouse (MLH)*** W64263 19:15 21:25 Wizz Air Od 27.03.2016. - - 3 - - - 7
Malmo (MMX)*** W64265 10:55 13:25 Wizz Air Od 27.03.2016. - - 3 - - - 7

Za Niš (INI) iz:
Destinacija Broj leta Polazak Dolazak Kompanija Napomene Dan
Basel-Mulhouse (MLH)* W64264 16:30 18:35 Wizz Air Od 26.10. 1 - - - 5 - -
Malmo (MMX)* W64266 07:50 10:15 Wizz Air Od 27.10. - 2 - - - 6 -
Malmo (MMX)** W64266 07:50 10:15 Wizz Air 24.12., 31.12., - - - 4 - - -
Kaluga (KLF)* WZ9145 12:00 12:50 Wizz Air 3.1. i 10.1.2016 - - - - - - 7
Basel-Mulhouse (MLH)*** W64263 16:40 18:45 Wizz Air Od 27.03.2016. - - 3 - - - 7
Malmo (MMX)*** W64265 08:05 10:25 Wizz Air Od 27.03.2016. - - 3 - - - 7
* Wizz Air leteće u zimskom redu letenja od 26.oktobra do 26.marta 2016.godine
**Wizz Air uvodi dodatna 3 leta četvrtkom tokom novogodišnjih praznika (24.12. i 31.12.2015)
***Wizz Air će od 27.marta 2016.godine leteti dva puta nedeljno za Bazel i Malme, sredom i nedeljom

четвртак, 22. октобар 2015.

Wizz Air za novogodišnje praznike uveo dodatne letove za Malme

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Zbog velikog interesovanja putnika u vreme novogodišnjih praznika, Wizz Air je uveo dodatne letove na liniji za Malme. Dodatni letovi biće organizovani krajem decembra i početkom januara, pa će pored redovnih linija utorkom i subotom, Wizz Air leteti i četvrtkom. Letovi se već nalaze u prodaji na sajtu Wizz Air-a i to za dane 24.12, 31.12. i 07.01.2016.godini. Cena karte za taj dan se kreće po početnoj ceni od 7999 dinara u jednom smeru.

Za sada Wizz Air nije uveo dodatne letove u vreme novogodišnjih praznika i za Bazel, te ta linija ostaje sa dva leta nedeljeno, ponedeljkom i petkom.
 
Treba napomenuti i da je let planiran za 26. decembar na redovnoj liniji Malme - Niš - Malme rasprodat. Let na liniji Bazel - Niš - Bazel planiran za 25.decembar takođe je raspodat.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

среда, 21. октобар 2015.

Može li aerodrom na kraju 2015. oboriti rekord iz 2006.godine po broju putnika?

ilustracija; (foto arhiva Fly from Niš)
Za nepuna 4 meseca, od kako je niskotarifni avio-prevoznik Wizz Air krajem juna uspostavio svoje prve letove, oko 24 hiljade putnika letelo je sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki".

Kako je istakao direktor niškog aerodroma, Vladica Đurđanović za Nišku Televiziju rukovodstvo aerodroma je stalno u pregovorima sa avio-kompanijama oko uspostavljanja novih linija iz Niša, ali nije mogao da govori o kojim kompanijama i linijama je reč, izuzev da se u pregovorima ističu destinacije u kojima se nalazi naša dijaspora.
"Sobzirom da smo Međunarodni aerodrom i da ispunjavamo sve međunarodne sertifikate i dozvole očekujemo da avio-kompanije lete iz Niša. Kao što je studije pokazale da putnika iz Niša ima za određene destinacije, ciljna grupa su nam naši ljudi u dijaspori, naravno turisti, kao i razvoj kargo saobraćaja." - izjavio je Đurđanović gostući u jutarnjem programu NTV-a
Podsetimo da je rekordan broj putnika zabeležen na kraju 2006.godine kada je na njega letelo 35.518 putnika, te ostaje da se vidi da li će taj rekord biti oboren već na kraju ove godini ili će se dostići i prestići drugi najbolji rezultat  koji je zabeležen već na kraju naredne 2007.godine kada je sa njega letelo 30.453 putnika.

Wizz Air će svoje letove tokom zimske sezone, koja počinje već 26.oktobra, nastaviti da obavlja iz Niša 2 puta nedeljno, i to ka Bazelu ponedeljkom i petkom odnosno ka Malmeu utorkom i subotom.

Tekst:A.P.
Fly from Niš Team / Niška Televizija

Obuka vatrogasnog osoblja aerodroma "Konstantin Veliki" krajem oktobra

ilustracija; (foto arhiva)
Kako niški aerodrom veliku pažnju posvećuje edukaciji i profesionalnom unapređenju zaposlenih u oblasti vazduhoplovstva, u okviru plana obuke osoblja vatrogasno-spasilačke službe za 2015. godinu, krajem oktobra(28.10.- 30.10.) održaće se obuka za sticanje potvrde o obučenosti pomoćnog vatrogasnog osoblja koja će ujedno biti poslednja u ovoj godini.

ilustracija; (foto arhiva)
Aerodrom poseduje centar za obuku aerodromske spasilačko-vatrogasne službe, licenciran od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije. Svi radnici spasilačko-vatrogasne službe posle završenog kursa, redovno pohađaju i periodične obuke radi osvežavanja znanja.

Početkom aprila produžavane su potvrde o obučenosti vatrogasnog osoblja i pomoćnog  vatrogasnog osoblja.

Nakon prijema Srbije u Zajedničke vazduhoplovne vlasti Evrope, krajem 2006. godine, sve obuke vazduhoplovnog osoblja su u skladu sa evropskim propisima – JAR (za vazduhoplovno ovlašćeno osoblje).

Fly from Niš Team / Aerodrom Niš

уторак, 20. октобар 2015.

Wizz Air prevezao više od 100 miliona putnika

Wizz Air, najveća nisko-tarifna avio kompanija u regionu Centralne i Istočne Evrope, danas slavi ostvarenje svoj najvećeg prolaznog cilja sa 100 miliona putnika usluženih niskotarifnim letovima u proteklih 11 godina. Stomilioniti putnik je danas putovao na WIZZ-ovoj liniji od londonskog aerodroma Luton do Varšave, a da bi proslavili ovo važno ostvarenje cilja WIZZ je iznenadio sve putnike na tom letu ponudivši im jedan let besplatno.

Jožef Varadi, generalni direktor Wizz Air-a je izjavio da je veoma ponosan što radi sa timom vrhunskoh profesionalaca koji uvek omogućavaju niske cene avio-karata na tržištu.
Wizz Air u brojkama
“Obavili smo naš prvi 2004. između Poljske i Ujedinjenog Kraljevstva, i danas, 11 godina kasnije slavimo 100 miliona prevezenih putnika sa više od 110 aerodroma u 38 zemalja. Ponosan sam da radim sa timom od više od 2400 vrhunskih profesionalaca, koji omogućavaju da uvek imamo niske cene na tržištu. Današnji prolazni cilj ostvaren je zahvaljujući našoj troškovnoj disciplini što se prenelo na uštede naših putnika kroz kupovinu jeftinijih avio karata. Ostajemo posvećeni putničkom rastu i konstantnoj ponudi novih mogućnosti za putovanja bilo da su u pitanju poslovni ili privatni razlozi. Putničko iskustvo sa WIZZ-om nastaviće da sadrži veoma niske cene avio karata i mogućnost slobodnog izbor svih dodatnih usluga prema željama i mogućnostima samih putnika. Radujem se novim linijima, većem broju letova i još većem broju mogućnosti za naše putnike”.-rekao je Varadi
Preko 2 miliona od svih putnika koji su leteli Wizz Air-om u prethodnih 11 godina bilo je na nekom od letova iz Srbije. Kao odgovor na rastuću popularnost svojih jeftinih avio karata, Wizz Air konstantno poboljšava usluge koje pruža putnicima. Nedavno je predstavljena usluga izbora sedišta kao i više prtljaga za putnike koji su uplatili prioritetno ukrcavanje i koji sada mogu da unesu jedan dodatni komad ličnog prtljaga u avion.

Wizz Air proslavlja istorijskih 100 miliona putnika tako što će za 20% sniziti sve cene na svim linijama, za sve rezervacije preko WIZZ Discount Club-a, koje budu napravljene danas i sutra.

izvor: Wizz Air

Popust Wizz Air-a od 20% za članove Wizz Discount Club-a

Ako danas 20.i 21.oktobra, rezervišete kartu na sajtu Wizz Air-a ostvariće te popust od 20% na sve destinacije i sve letove Wizz Air-a. Iskoristite ovo sniženje i što jeftinije letete iz Niša. Popust važi za članove Wizz Discont Club-a! 


20% popusta važi za cenu zajedno za porezima, opcionalʹnym troškov ima i malom kabinskom torbom (maks. 42×32×25 cm), ali bez administrativne takse, ako je let preko kompanije Wizz Air Hungary Kft (W6). Ova promocija važi od 20. oktobra u 00:00 do 21. oktobra u 24:00 po srednjoevropskom vremenu. Popust važi samo za nove rezervacije za najviše 6 putnika. Da biste saznali kompletne informacije, posetite wizzair.com.

Fly from Niš Team

понедељак, 19. октобар 2015.

Aerodrom Niš uspešno prošao inspekciju DCV-a

ilustracija (foto: Fly from Niš)
Direktorat civilnog vazduhoplovstva(DCV) ,13.oktobra ove godine, tokom vršenja inspekcijskog nadzora na aerodromu "Konstantin Veliki" u pružanju usluga zemaljskog opluživanja, tokom prihvata i otpreme putnika, prtljaga i vazduhoplova tipa Erbas A320 na letu Malme - Niš - Malme, nije pronašao nepravilnosti u radu tokom ovog postupka.

Kako se ističe u izveštaju Direktorata, prihvat i otprema vazduhoplova Wizz Air-a na letovima Malme - Niš(broj leta W6 4266) i Niš - Malme(broj leta W6 4265) vršena je od strane stručnih osoba zapošljenih na aerodromu sa adekvatnom opremom.

Ceo proces prihvata i otpreme vazduhoplova, putnika i stvari obavljen je u skladu sa Procedurama koje su odobrene od strane Direktorata.

Prilikom inspekcijskog nadzora od strane DCV-a nije uočena ni jednu nepravilnost u postupku pružanja usluga zemeljskog opsluživanja, te da je sam proces okončan u standardnom vremenu za opslugu vazduhoplova tipa Erbas A320, i da Wizz Air-ova predstavnica nije imala nikakvu primedbu.

U izveštaju Direktorata stoji da radnici aerodroma poseduju važeće dozvole obučenosti na poslovima prihvata i otpreme vazduholova, putnika i stvari. Obuke i obnove znanja vrše se na aerodromu "Nikola Tesla" periodučno u skladu sa Sporazumom o poslovno-tehničkoj saradnji između niškog aerodroma i beogradskog aerodroma.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

петак, 16. октобар 2015.

Aerodrom Niš od sada sa plavim markerom na sajtu Flightradar24.com

ilustracija ;Aerodrom Niš sa plavim markerom na sajtu Flightradar24
(printscreen flightradar24.com)
Niški aerodrom danas je na veoma popularnom sajtu Flightradar24.com za praćenje letova u realnom vremenu konačno dobio svoj plavi marker. Tako će sada ljubitelji avijacije biti u prilici da isprate sletanje aviona na pistu do parkiranja na platformu kao i praćenje aviona od platforme do poletno-sletne staze kao i same faze poletanja aviona.

(printscreen flightradar24.com)
Klikom na plavi marker možete dobiti informacije o trenutnim linijama iz Niša, kao i danu unapred, te možete dobiti i trenutne informacije o vremenskim uslovima na samom aerodromu.
Putnici svoj utisak o samom aerodromu mogu ostaviti na sajtu flightdiary.net direktno putem linka, ili klikom na plavi marker, pa na ikonicu u gornjem desnom uglu gde piše flightdiary.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

четвртак, 15. октобар 2015.

Đurđanović: Ispunili smo očekivanja Wizz Air-a, očekujemo i druge avio-kompanije

ilustracija (foto: Fly from Niš arhiva)
Direktor niškog aerodroma "Konstantin Veliki", Vladica Đurđanović je gostujući u jutarnjem programu TV Zona Plus, istatakao je da popunjenost aviona Wizz Air-a na letovima iz Niša je viša od 80%, kao i da broj putnika nikada nije pao ispod 150 putnika na jednom letu, što potvrđuje i skoro objavljeni red letenja za narednu letnju sezonu.

Đurđanović očekuje da bi aerodrom mogao da premaši cifru od 25 hiljada putnika već krajem oktobra.
-Ako uzmemo da je krajem 2006.godine letelo otprilike 36 hiljada putnika, mi očekujemo da za 4 meseca premašimo tu cifru. Ako nastavimo ovim trendom, to znači da ćemo da  imamo do 100.000 putnika u narednoj godini. Ako se uvede još neka nova linija možemo to i probiti. - rekao je direktor aerodroma Niš.
Direktor Đurđanović je rekao da se u poslednje vreme javlja dosta firmi koji žele da se reklamiraju sa aerodroma. On se nada da će Wizz Air privući i ostale avio-kompanije koje žele takođe da lete iz Niša.
-Wizz Air je veoma zahtevna kompanija i koja leti samo sa aerodroma koji ispunjavaju sve uslove opluživanje putnika i vazduhoplova. Mi smo taj test položili, kao što vidite sve funkiconihe besprekorno, nije došlo do naše greške niti u jednom segmentu. Nikada nije zakasnio avion zbog nas, već moguće par puta zbog vremenskih prilika. Tako da mislim da bi predstavnici Wizz Air-a trebalo da budu zadovoljni. - istakao je Đurđanović
Govoreći o novim linijama direktor niškog aerodroma rekao je da se u pregovorima sa avio-kompanijama oni baziraju na destinacije u Evropi gde živi najveći broj naših ljudi i to Beč, Minhen, Švajcarska, Francuska, severni deo Italije, Švedska, Norveška, Danska.

Na konstataciju voditeljke programa da se pričalo da će biti i linije do Minhena, direktor Đurđanović je rekao da sve što je do aerodroma se uradilo i da je na avio-kompanijama da li će uvesti neke nove linije ili ne.

Direktor Vladica Đurđanović rekao je da zainteresovanost drugih avio-kompanija postoji, ali da  konkretnih rezultata još uvek nema, te on to objašnjava da u avio-saobraćaju do formiranja i pokretanja jedne avio linije prođe godinu dana.
- U avio-saobraćaju do formiranja,pokretanja jedne linije od razmišljanja prođe godinu dana. Razrada jedne linije bude najmanje uvek godinu dana, tako da u avio-saobraćaju nema nekih iznenadnih poteza, jer je to skup vid saobraćaja i svaka greška se skupo plaća i nijedna kompanija ne želi da gubi na svojim linijama. - izjavio je Đurđanović
Rukovodstvo aerodroma Niš smatra da bi linija Niš - Istanbul bila dobra turistička destinacija, i da bi avioni na tim linijama uvek bili puni.
- Ako bi turske avio-kompanije letele iz Niša, letele sa punim avionima. Ima zainteresovih, jer upoređujemo ono što leti iz Beograda na tu stranu da ipak ono što kažemo putuju i ljudi sa juga Srbije ne samo iz Beograda i Vojvodine. -rekao je on.
Na nedavnom sastanku sa direktorom Air Serbia-e dogovorena je pomoć i podrška za niški aerodrom u narednom periodu, kroz pomoć u privlaćenju kompanija da lete iz Niša.

Nedavno je sa radom počeo da radi i restoran te se putnici mogu osvežiti dok čekaju na svoj let, a za jedno mesec dana treba očekivati početak rada free-shop-a na odlazećem gejtu, nakon tehničkog opremanja.

Govoreći o cenama avio-karata koje nudi Wizz Air, Đurđanović je rekao da ljudi mogu izuzetno povoljno da putuju iz Niša, gde je karta u jednom smeru 1700 dinara, i da se više o cenama karata mogu informisati i na njihovom sajtu, ali da i karte mogu kupiti na samom aerodromu.

Prema rečima Đurđanovića puno Šveđana dolazi u Niš kako bi se upoznalo sa našim gradom i to sve na svoju ruku, bez ikakvih organizacija od stane turističkih radnika. Te je još jednom kritivao turističke agencije koje ne koriste letove iz Niša da privuku strane turiste.

Na prostoru niškog aerodroma u toku je uređivanje parking prostora na robno-carinskom terminalu, i prema rečima Đurđanovića očekuje se da i ti radovi uskoro budu gotovi i da kamioni više ne moraju da se parkiraju u susednim ulicama u blizini aerodroma.
- Radove izvodi Direkcija za izgradu grada, vrši se nasipanje i asfaltiranje postojećeg terena. Na taj način će biti omogućeno da kamioni koji dolaze na carinski terminal budu smešteni na tom platou, a ne po prilaznim ulicama i da ne ometaju saobraćaj.-rekao je Đurđanović
U toku su završni radovi na instalaciji RVR uređaja za merenje visine i daljine oblaka, te se prema direktorovim rečima probno puštanje u rad tog uređaja očekuje do kraja oktobra.

Aerodrom se uveliko priprema za zimski red letenja, prema rečima direktora sva oprema za čišćenje snega i odleđivanje vazduhoplova, iako stara, prošla je rigoroznu inspekciju Direktorata civilnog vazduhoplovsta.

Aerodrom će u narednom periodu raditi na tome da se u Nišu razvije dentalni turizam pošto pre 10-tak dana potpisao sporazum o saradnji sa Stomatološkim fakultetom.


Tekst: A.P.
Fly from Niš Team / TV Zona Plus

среда, 14. октобар 2015.

Više od 18.000 putnika letelo iz Niša

ilustracija ; (foto: Fly from Niš)
Sa niškog aerodroma samo tokom jula,avgusta i septembra, od kako je niskotarifna avio-kompanija Wizz Air krajem juna pokrenula letove ka Malmeu i Bazelu, je letelo više od 18.000 putnika. Za kraj ovog meseca očekuje se da se prestigne 2013.godina, u godini kada je poslednji put Montenegro Airlines leteo iz Niša, i kada je zabeleženo da je na kraju te godine više od 21 hiljade putnika. Kako je ranije rečeno, procene rukovodstva aerodroma su takve da će premašiti cifru od 25 hiljada putnika na kraju godine kako je predviđeno planom poslovanja za 2015.godinu. Podsetimo da je najveći broj putnika zabeležen na kraju 2006.godine, kada je sa njega letelo više od 35 hiljada putnika.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

понедељак, 12. октобар 2015.

Večerašnji let Wizz Air-a podsetio na prvi let JAT-a sa novog aerodroma

Wizz Air na liniji za Bazel 12.10.2015. (foto: Fly from Niš)
Upravo na današnji dan, pre 29 godina, nakon prepodnevnog veličanstvenog otvaranja aerodroma i specijalnog leta JAT-a iz Beograda sa zvanicama i novinarima, iste večeri pokrenut je i prvi zvanični komercijalni let Jugoslovenskog Aerotransporta upravo za glavni grad. Simbolično današnji večerašnji let Wizz Air-a iz/za Bazel podsetio nas je na taj prvi komercijalni let sa tek otvorenog aerodroma 1986.godine.

JAT na prvoj liniji do Beograda sa tek otvorenog aerodroma 12.10.1986.
(foto: Aerodrom Niš)

Kopilot Branko Janković u razgovorom sa
direktorom Aerodroma Niš Stanislavom Nikolićem
(foto: Aerodrom Niš)
Kopilot JAT-a u penziji Branko Janković Niški trebao je tog 12.oktobra da sa svojom posadom sleti u svoj rodni grad i bude taj koji će upriličiti otvaranje aerodroma. Sticajem okolnosti u Niš je tog dana poslata posada sa tada novim avionom u JAT-ovoj floti, dok je njegova posada sa kapetanom Ivanom Šajn u večernjim satima odradila prvi komercijalni let iz Niša do Beograda.

- Prvobitno smo bili planirani kapetan Šajn Ivan i ja da sa avionom DC-9 dođemo na otvaranje aerodroma. U poslednjem trenutku su promenili tip aviona pa je određen Boing 737-300 tada moderniji (nov) avion, jer je bio veliki broj gostiju i novinara na tom letu. - seća se Branko Janković Niški kopilot JAT-a u penziji



Avion tipa DC-9 prevozio je u prve putnike sa niškog aerodroma za Beograd, odakle su neki od njih hvatali dalje konekcije ka drugim svetskim destinacijama.
Prvi putnici ukrcavaju se u avion sa tek otvorenog aerodroma (foto: Aerodrom Niš)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Anegdota sa otvaranja aerodroma: JAT i niška registarska tablica

Gospodin Janković ispičao nam je i jednu anegdotu koju je čuo od dovitnjivog sugrađanina koji je simpatično prokomentarisao registraciju na avionu na samom otvaranju aerodroma 1986.godine.


Oznaka NI kod nosnog točka podsetila na Niš 
(foto: Aerodrom Niš)

- Boing 737 je bio parkiran blizu publike na platformi (samo je jedan konopac bio dovoljan da publiku razdvoji od aviona), i dok sam ja pokušavao da preskošim taj konopac i kroz publiku odem do zgrade, čujem komentar jednog Nišlije: ,, jebaga i nišku registraciju ima (NI),, ! Svi avioni imaju skraćenu registraciju npr.od YU-ANI na trupu ispred repa samo NI na vratanca nosnog točka koji je bio relativno blizu publici. - kaže Janković




Prema njegovim rečima jedan od ljudi koji su bili zaslužni za otvaranje niškog aerodroma, bio i šef poslovinice JAT-a u Nišu.

Tekst: A.P.
Fly from Niš Team

OD JAT-a DO WIZZ AIR-a - 29 GODINA POSTOJANJA AERODROMA NIŠ

29 godina postojanja aerodroma Niš (foto: Fly from Niš)
Pre tačno 29 godina, na današnji dan 12.oktobra 1986.godine, svečano je otvoren niški aerodrom koji od 2003.godine nosi naziv "Konstantin Veliki". Aerodrom je, posle mnogo muka koje su pratile njegovo osnivanje, otvoren veličanstvenim aeromitingom i sletanjem prvog JAT-ovog aviona Boinga 737-300(reg.oznake YU-ANI) na liniji iz Beograda.


Aeromiting na otvaranju aerodroma (foto: Aerodrom Niš)
Udruživanjem privrednika i političara grada Niša 1986.godine doneta je odluka o osnivanju radne organizacije “Aerodrom Niš”. Sudeći po okolnostima koje su tada vladale, ideja o otvaranju aerodroma u Nišu nije se dopala ondašnjoj vlasti u zemlji pa je tri dana pre svečanog otvaranja Republicki SUP zatvorio aerodrom. Tadašnji predsednik Skupštine opštine Niš, Dragoslav Pavlović izjavio je pre godinu dana za naš portal sledeće :
           
Pogledajte podatke o otvaranju aerodroma. I ako je otvaranje bilo veličanstveno, iza kulisa se odvijala drama. Beograd, potpomognut svojim "vazalima" iz Niša nije želeo taj aerodrom, pa ga je Republički SUP zatvorio tri dana pre nego što je otvoren. Uz mudro provlačenje kroz iglene uši i nesebičnu pomoć nekih ljudi, pre svega iz JNA, otvaranje je bilo veličanstveno. Drama koju pominjem poznata je vrlo malom broju ljudi, ali mi je drago da ovo izlazi u javnost za života onih koji su se borili za aerodrom, ali i onih koji su gurali klipove u svaki točak.”.

Nišlije na svečanom otvaranju (foto: Aerodrom Niš)
Od tog trenutka kreće borba za saobraćaj, koja sa većim ili manjim intenzitetom traje do danas. Ono što je zanimljivo je da je ravnopravno sa JAT-om razvoj saobraćaja sa aerodroma u Nišu započela slovenačka avio-kompanija Inex-Adria Airways.

Politički problemi 90-tih godina koji se završio raspadom velike države Jugoslavije, a samim tim i velikog tržišta, odrazile su se i na razvoj avio-saobraćaja iz Niša koji je svoju vezu sa svetom ostvarivao i kroz linije JAT-a i Adria Airways preko za Zagreba odnosno Ljubljane, kao i potpuno ukidanje sezonskih linija ka hrvatskom primorju.

Prvi putnici, zvanice i novinari (foto: Aerodrom Niš)
U situaciji praktično potpunog prestanka saobraćaja (ostaje samo sezonski saobraćaj ka Tivtu) i potpunog osamostaljenja, finansirani su, izgrađeni i stvoreni osnovni uslovi za obavljanje poslova Robno-carinskog terminala za Grad Niš i uslovi za rad Turističke agencije i Trgovine. Obavljajući te alternativne poslove, Preduzeće je finansijski opstalo tokom sankcija, a zahvaljujući velikom zalaganju radnika (što je rezultat uticaja stvarno tržišnih uslova poslovanja, bez ikakvih dotacija), očuvan je istovremeno i kvalitetan rad osnovne delatnosti – aerodromskih usluga.

JAT alternacije tokom 90-tih (foto: Aerodrom Niš)
Tokom 90-tih Preduzeće je značajno poboljšalo kadrovsku strukturu i pokrenulo akciju u pozicioniranju Aerodroma u okviru vazdušnog saobraćaja tadašnje Jugoslavije. U uslovima ukupno smanjenog saobraćaja to je rezultiralo intenzivnijim korišćenjem Aerodroma kao alternativnog, zahvaljujući dobrim meteorološkim uslovima.

Godine 1998. je promet na aerodromu porastao zahvaljujući velikom prometu aerodroma u Prištini i značajnom broju maglovitih dana na njemu tokom kojih je saobraćaj veoma uspešno obavljan preko Niša.

Terminal nakon NATO agresije 1999.(foto: Aerodrom Niš)
Ali sledi 1999. godina, godina NATO bombardovanja i teških oštećenja. Skoro beznadežna situacija nakon uspostavljanja primirja omogućava minimalni nivo poslovanja. oktobra 2000. imali ljudi na aerodromu sačinili su analizu oštećenja i procenu moguće vrednosti radova popravke, što je omogućilo da se među prvima nađu sa spremnim projektom obnove i investiranja. Predstavnici Norveške uočili su potencijal i značaj objekta i donacijom omogućili ponovno otvaranje Aerodroma.

Jat Airways na aerodromu na putu ka  Cirihu (foto: Aerodrom Niš)
Zahvaljujući tim finansijskim sredstvima, od decembra 2002. do 12. oktobra 2003. godine, u saradnji sa Vojskom Jugoslavije, izvršeno je razminiranje preostalih neeksplodiranih kasetnih bombi u reonu poletno sletnih staza, asfaltirane su manevarske površine, izgrađen toranj aerodromske kontrole letenja i obnovljen je deo aerodromske opreme.

Aerodrom Niš je ponovo otvoren 12. oktobra 2003. godine, zanimljivo opet na specijalnom letu iz Beograda sletenjem takođe JAT-ovog Boinga 737-300. Tokom 2004. godine JAT Airways i Montenegro Airlines su počeli da obavljaju saobraćaj iz Niša za Cirih, Pariz i Tivat. Počev od pomenute 2004. godine, pa do 2007, broj putnika koji su sleteli i poleteli sa Aerodroma Niš se konstantno povećava, prateći trend razvoja definisan u Biznis planu Aerodroma 2004-2008.

Britanski turisti preko aerodroma Niš na Kopaonik
U skladu sa okolnostima nastalim nakon otcepljenja Crne Gore i generalnom politikom koja je vođena u nadležnim organima Srbije u oblasti vazdušnog saobraćaja (tokom 2006. i 2007. godine), broj putnika u 2007. godini opada i na godišnjem nivou je smanjen za 14% u odnosu na prethodnu godinu. To se odrazilo na ukupno ekonomsko stanje u Preduzeću.

Od avgusta 2010. na aerodromu su stacionirani, prema potrebi, ruski avioni Iljušin Il 76 i Bejivev Be-200 kao i dva helikoptera (Mil Mi 26 i Kamov Ka 32) sa ciljem gašenja požara u Srbiji i okruženju, prema Zakonu o vanrednim situacijama. Za sedište ovog centra, Niš je izabran zbog svoje povoljne geografske lokacije, a aerodrom u Nišu je u više navrata korišćen kao baza za gašenje požara i dostavljanja humanitarne pomoći za ugrožene na KIM i u prošlogodišnjim poplavama koji su zahvatili Srbiju i okolne zemlje.
Montenegro na jednoj od linija iz Niša (foto: Aerodrom Niš)
Krajem 2013.godine ponovo dolazi do zamiranja avio-saobraćaja, zbog odluke da Grada Niša da prestane sa subvencijama crnogorskom avio-prevozniku Montenegro Airlines-u koji je Niš preko Podgorice povezivao sa svetom 3 godine unazad. U takvoj skoro beznadežnoj situaciji, te i ne prepoznavanju nacionalnog prevoznika da Niš poveže makar sa Beogradom i dalje sa svetom, u gradu se od strane grupe građana ,koji su prepoznali šta aerodrom predstavlja za jedan grad i šire, pokrenuta internet kampanja putem društvenih mreža i onlajn peticija(okončana krajem prošle godine, više od 6500 potpisa iz celog sveta) za dolazak nisko-tarifnih avio-kompanija u Niš. Ta grupa građana, tj. naš tim uspeo je da pokrene ,zajedno sa rukovodstvom grada i aerodroma Niš, tada pregovore sa drugom nacionalnom nekada velikom čarter avio-kompanijom Aviogenex kako bi aerodrom krenuo da ponovo funkcioniše. Na žalost ishod pregovora je bio negativan. 

Svečan doček Wizz Air-a iz Malmea(foto: Aerodrom Niš)
No, i Grad Niš je uvideo potrebu da aerodrom mora da opstane i profunkcioniše te je za te potrebe izradio elaborat koji je predvideo između ostalog i veoma nisku cenu aerodromskih usluga od svega 3 evra, što je naišlo na interesovanje početkom 2014.godine i niskotarifne kompanija Wizz Air-a sa kojom su otpočeli pregovori i koji su krajem septembra rezultirali potpisivanje ugovora na isključivo komercijalnoj osnovi bez ikakvih subvencija. 


Krajem 2014.godine u zgradi Vlade Srbije predstavljena je i prva linija za Bazel, a sredinom januara ove godine i linija za Malme. Linije su krajem juna uspešno pokrenute iz Niša, a prvi avioni na pomenutim linijama dočekani su kako to priliči za te prilike vodenom zavesom. 
Prvi putnici za Bazel iz Niša (foto: Fly from Niš)
Niški aerodrom je aplicirao sa više projekata prema IPA fondovima EU kako bi poboljšao svoju infrastrukturu u narednih 5 godina. Planirani su radovi na poboljšanju navigacionih instrumenata tj. instaliranje ILS CAT I  kao i ugradnju dodatnih prilaznih svetala do kraja 2017.godine. SMATSA takodje planira u narednom periodu izgradnju savremenenog kontrolnog tornja u narednim godinama.

Rukovodstvo niškog aerodroma, od oktobra prošle godine sa novim menađžementom, se nada da će niskotarifni prevoznik Wizz Air u skorijem periodu otvoriti svoju bazu na ovom aerodromu kao što je to uradjeno ove godine na aerodromu Tuzla.

Aerodrom Niš nije stao sa razgovorima i pregovorima sa drugim avio-kompanijama, nudeći izuzetno nisku cenu aerodromskih usluga, te se očekuje i dolazak drugih avio-kompanija u naredom periodu.

Foto galeriju sa otvaranja aerodroma možete pogledati ovde.

Fly from Niš Team