Пређи на главни садржај

Mladi Svrljižanin na pragu da postane prvi pilot svoje opštine posle 60 godina

Nemanja sa svojim instrukturom na letu iznad Šumadije
(foto: FB Nemanja Dinić)

Nemanja Dinić je svoje interesovanje prema aviaciji iskazao još od malena, a kao aktivni letač virtualne aviacije pre svega u čuvenoj virtuelnoj eskadrili ‘’=4c=’’ a kasnije I u virtuelnoj avio-kompaniji "Balkan Fly"  odlučio je da to okuša i u realnosti. Kako kaže najveća podrška je njegova porodica i devojka, i pre nego što je seo za komande malo jačeg aviona želeo je da krene od prvih koraka u vazduhoplovstvu leteći na jedrilici.

Ovaj mladi Svrljižanin je nakon završene tehničke škole u Pirotu, za razliku od većine njegove generacije, završio i vojsku, a trenutno pohađa Vazduhoplovnu akademiju u Beogradu i Pilotsku akademiju u Čačku na aerodromu Preljina na kome ga obučava jedan od naših nekada vrhunskih vojnih pilota Vojske Jugoslavije na avionu tipa MIG-29 pilot instruktor puk Boriša Mandić .
- Dečačka ljubav prema tim čeličnim pticama,ljubav prema uniformi i samom pozivu, uvek su me impresionirali. Još kao klinac, sebi sam obećao da ću jednog dana da dotaknem oblake i eto polako idem ka tom cilju, priseća se Nemanja.
Nemanja svoje pilotsko znanje za dozvolu ultra lake letilice trenutno stiče u pilotskoj akademiji ''Finesa'' na aerodromu ''Ravan'' kod Čačka, na letelici kraljevačke proizvodnje Aero East Europe tipa MXP 155F Tayrona. Iako nikada nije do sada u svojoj letačkoj karijeri kao pilot student imao prilike da preleti svoj rodni Svrljig i sleti i poleti sa jedinog medjunarodnog aerodroma na jugu Srbje, aerodroma Niš, Nemanja se nada će tek biti prilike za tako nešto.
- Na obuci sam u pilotskoj akademiji ''Finesa'' koja je stacionirana na aerodromu ‘’Ravan’’ kod Čačka. Do sada sam leteo u Boru, Beogradu i iznad predivne Šumadije, ali svoj rodni Svrljig nisam do sada imao prilike da preletim. Postoji mogućnost da će se to uskoro promeniti što bi mi bilo veliko zadovoljstvo i čast, i da ću u procesu obuke takođe sletati i poletati sa aerodroma Niš, govori Dinić.
Prema njegovim rečima trenutno mu je cilj da položi za pilota ultra lake avijacije, kasnije  da proba da dođe i do svoje prve privatne dozvole za letenje na avionima tipa Cesna 172. U nekoj daljoj budućnosti sebe vidi prvo u turbopropnom avionu tipa ATR-72 nacionalne avio-kompanije Air Serbia .
Virtualna avijacija Balkan Fly (foto: FB Balkan Fly)
- Imam želju da se postepeno razvijam u letačkom pogledu, nakon dozvole za ULA(Ultra laka avijacija) imam želju da nastavim za dozvolu PPL kategorije odnosno privatne pilotske dozvole, a ako to uslovi dozvole zašto da ne i komercijalna avijacija.. Što se aviona tiče, ne bih sa tim prenagljivao, mada jedan od favorita što se tiče civilne avijacije,recimo stari dobri ATR 72-500, kaže mladić.
Nekadašnja JAT-ova pilotska akademija iz Vršca , koju od pre nekoliko godina vodi Kontrola Srbije I Crne Gore(SMATSA) za Nemanju je jedna od najprestižnijih akademija u kod nas ali i u svetu iz koje su izašli mnogi piloti JAT-a, Air Serbia-e, i mnogih drugih velikih stranih avio-kompanija, no iako je ona trenutno nedostižna za njega i ne žali, jer očekuje da se zadrži na svom matičnom aerodromu.
- Pilotska akademija SMATSA je bez daljeg prestiž u ovoj zemlji, proizvodila je, proizvodi i proizvodiće najbolji civilni letački kadar što se tiče komercijalne avijacije, ali ne.. Iskreno, voleo bih da dalje napredovanje nastavim tamo gde svoja prva krila i dobijam,a to je aerodrom ‘’Ravan’’,aero klub Čačak, pilotska akademija ‘’Finesa’’, tvrdi Nemanja.
Nemanja(desno) sa svojim intruktorom letenja(sredina)
i kolegom(levo), na aerodromu Ravan kod Čačka
(foto: Nemanja Dinić)
Da bi ste postali pilot ultra lake letilice Nemanja pojašnjava za naš sajt da Vam je potreban kurs koji je se pohađa od 3 meseca do 2 godine, u zavisnosti od mogućnosti kandidata. Pilot student dužan je da tokom obuke odradi tačno propisan broj naleta i pohađanja teorije i da nakon toga uspešno položi testove Direktorata za civilno vazduhoplostvo nakon čega će dobiti dozvolu. Pre svega neophodno je da prodje neophodna medicinska ispitivanja kako bi uopšte mogao da pohađa za pilota na Akademijama širom Srbije.
- Svi koji su zainteresovani tj. budući kandidati, moraju da imaju minimum navršenih 16 godina života, prodju sa instruktorom let upoznavanja i selekciju,pa ukoliko instruktor proceni da ima perspektive za pilota, onda VMA ili medicina rada Air Serbia da se odradi lekarski pregled kategorije 2 koji je potreban za pilota ove kategorije.  Za moju kategoriju za koju trenutno pohadjam akademiju, zakonske regulative su od 3 meseca do 24 meseca. U toj vremenskoj normi se mora naleteti 30h od toga 5h samostalnog letenja i odslušati 90h teorije. Nakon odslušane teorije i odrađenog naleta, polaže se ispit u DCV (Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva) i praktični ispit na matičnom aerodromu ispred komisije takodje iz DCV-a.. I ako sve to pilot student uspešno savlada, dobija zvanje pilota i dozvolu pilota kategorije za koju je polagao.
Nemanja poziva sve zainteresovane za pilotsku školu da ih kontaktiraju ili dođu na njihov aerodrom i provedu jedan dan sa njima.
 - Svakako preporučujem svima i toplo pozivam sve zainteresovane da dodju na aerodrom ‘’Ravan’’ provedu dan sa nama, upoznaju se sa letelicama, probaju da lete sa našim iskusnim instruktorom pa ako se reše da je to za njih,da nam se pridruže, ali svakako, čekaće Vas divni ljudi, edukativno i divno druženje.
U narednom tekstu bavićemo se temom koliko je kod mladih zastupljen svet virtualne avijacije i težnje da se ova vrsta na neki način zabave i prvog susreta sa letenjem pravih aviona u virtualnoj varijanti zaživi i registruje kao delatnost kod nadležnih institucija RS.


Tekst: A.P.
Fly from Niš, Balkan Youth Newsroom

Коментари

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac